خیزش گردوخاک در پی وزش باد شدید در غرب و جنوب شرق کشور

تهران- ایرنا- کارشناس سازمان هواشناسی از وزش باد شدید در استان‌های ایلام، خوزستان و زابل در سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: برای این مناطق کاهش دید و کاهش کیفیت هوا را تا پایان هفته انتظار داریم.

«کبری رفیعی» روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا درباره وضعیت جوی اکنون کشور افزود: رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت در برخی مناطق استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، زنجان، همدان، مرکزی، لرستان، کرمانشاه، ایلام، فارس، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب اصفهان، ارتفاعات کرمان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان و ارتفاعات البرز مرکزی در تهران و مازندران در ساعت شب پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: همین شرایط جوی فردا و پس فردا در مناطقی از شمال غرب و ارتفاعات البرز مرکزی و بخش هایی از فارس و جنوب کرمان ادامه دارد.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی روزهای پنج شنبه و جمعه به جز مناطقی از شمال غرب و ارتفاعات البرز مرکزی، بقیه مناطق کشور آسمانی صاف خواهند داشت. 

وی اضافه کرد: طی فردا تا پایان هفته در برخی مناطق شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور به خصوص زابل و خراسان جنوبی وزش شدید باد، کاهش کیفیت هوا، خیزش گردوخاک و کاهش دید افقی خواهیم داشت.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: آسمان تهران امروز صاف تا قسمتی ابری و گاهی با وزش باد پیش‌بینی می‌شود. دمای هوا در تهران ۳۸ درجه بالای صفر است

رفیعی اظهارداشت: آب های شرقی دریای عمان تا پایان هفته مواج است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار اقتصاد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha