کاهش فاصله مرگ‌های کرونایی مازندران؛ ۵۰ نفر در یک شبانه‌روز

ساری – ایرنا – ۵۰ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در بیمارستان‌های مازندران طی شبانه‌روز گذشته جان خود را از دست دادند تا افزایش آمارهای مرگ و میر، فاصله زمانی میانگین مرگ‌های کرونایی در مازندران همچنان کاهش یابد و به یک مرگ در هر ۲۸ دقیقه برسد.

به گزارش ایرنا، جدیدترین آمارهای دو دانشگاه علوم پزشکی بابل نشان می‌دهد که کرونای هندی رکورد مرگ‌های کرونایی در این شهرستان را شکست و با ثبت ۱۳ مرگ در ۲۴ ساعت گذشته، با احتساب ۳۷ بیمار دیگر که در سایر شهرستان‌های مازندران جان باختند، تعداد قربانیان این بیماری در مازندران طی یک ۲۴ ساعت برای نخستین بار به ۵۰ نفر رسید.

مرگ ۵۰ بیمار مبتلا به کرونا طی یک شبانه‌روز در بیمارستان‌های مازندران پس از آمار ۴۹ نفری که در شبانه‌روز منتهی به ظهر ۱۴ مرداد ثبت شد بیشترین آمار مرگ‌های کرونایی مازندران در یک شبانه‌روز است که تا کنون ثبت شد. در واقع به طور میانگین طی ۲۴ ساعت گذشته هر ۲۸ دقیقه یک بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های مازندران جان باخت. با ثبت این آمار مرگ کرونایی، تعداد مجموع قربانیان کرونا در مازندران از یکم مرداد تا ظهر ۱۷ مرداد به ۴۴۶ نفر و از یکم فروردین سال جاری تا کنون به یکهزار و ۲۰۸ نفر رسید.

با توجه به ثبت رکورد ۵۴۲ مرگ کرونایی در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته که ۵۰ مورد آن در مازندران ثبت شده است، طی این بازه زمانی ۹.۲ درصد مرگ‌های کرونایی کشور مربوط به مازندران است. همچنین بررسی آمارهای کشوری مرگ‌های کرونایی در مرداد نشان می‌دهد که ۷.۲ درصد مرگ‌های کرونایی کشور از یکم تا ظهر ۱۷ مرداد در مازندران رقم خورده که با توجه به سهم کمتر از ۴ درصدی مازندران از جمعیت کشور رقم بسیار بالایی محسوب می‌شود.

بر اساس این آمارها در یک شبانه‌روز گذشته ۷۷۶ نفر در بیمارستان‌های مازندران بستری شدند و و با توجه به ترخیص ۶۳۲ نفر از مراکز درمانی سراسر استان، مجموع تعداد بستری‌شدگان کرونایی با ۱۲۹ نفر افزایش نسبت به ۲۴ ساعت قبل به سه هزار و ۹۸۳ نفر رسید که از این تعداد یکهزار و ۳۲۴ نفر در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی بابل بستری هستند. همچنین تعداد بستری‌شدگان در بخش مراقبت‌های ویژه نیز به ۴۱۷ نفر رسیده که رکورد جدیدی در آمارهای کرونایی مازندران محسوب می‌شود.

البته آمارهای سه روز اخیر نشان می‌دهند که پس از ثبت مجموع ۴۰۰۵ بستری‌شده کرونایی در مازندران که روز ۱۵ مرداد رقم خورده بود، در دو روز اخیر تعداد بستری‌شدگان به کمتر از چهار هزار نفر رسیده است. اما افزایش تعداد بستری‌شدگان در ۲۴ ساعت گذشته نسبت به سه هزار و ۸۵۴ نفر روز ۱۶ مرداد نشان می‌دهد که همچنان احتمال افزایشی بودن امارهای کرونایی در مازندران وجود دارد.

کاهش فاصله مرگ‌های کرونایی مازندران؛ ۵۰ نفر در یک شبانه‌روز

از سوی دیگر مشاهدات میدانی خبرنگار ایرنا نشان می‌دهد که تعداد مراجعات به مراکز درمانی استان همچنان بالاست و در عین رعایت پروتکل‌ها کماکان در وضعیت نامناسبی قرار دارد.

در حال حاضر ۲۰ شهرستان از ۲۲ شهرستان مازندران در وضعیت قرمز و کبود کرونایی قرار دارند. روند افزایشی تعداد بستری‌شدگان کرونایی مازندران در موج پنجم پس از حدود یک ماه روند کاهشی، از ۳۰ خرداد آغاز شد و روز هشتم تیر شهرستان آمل نخستین شهرستانی بود که در موج پنجم رنگ قرمز کرونایی گرفت.

 سه روز بعد سه شهرستان دیگر نیز قرمز شدند و تعداد شهرستان‌های قرمز مازندران به چهار رسید. این روند افزایشی ادامه یافت و در روز ۱۵ تیر تعداد مناطق قرمز مازندران به ۹ شهرستان و روز ۱۸ تیر هم رنگ قرمز کرونایی بر ۱۳ شهرستان مازندران حاکم شد. با اضافه شدن تنکابن و بابلسر به شهرستان‌های قرمز مازندران در روز ۲۳ تیر نیز تعداد مناطق قرمز مازندران به ۱۵ شهرستان افزایش یافت.

 از ۸ مرداد نیز با اضافه شدن پنج شهرستان دیگر تعداد شهرستان‌های با وضعیت قرمز مازندران به ۲۰ رسید که همچنان با وجود خروج یک شهرستان از وضعیت قرمز کرونایی، با توجه به اضافه شدن میاندورود به مناطق قرمز، همچنان تعداد شهرستان‌های قرمز کرونایی مازندران ۲۰ است.

 موج پنجم کرونا در مازندران مانند سراسر کشور ناشی از شیوع ویروس هندی یا سویه دلتا است که سرعت سرایت بسیار بیشتری دارد و گروه‌های سنی کودک و نوجوان را نیز درگیر می‌کند. این سویه از کرونا تا کنون تمام رکوردهای ثبت شده از سویه‌های ووهان و انگلیسی در مازندران را شکسته و همچنان زیر سایه بی‌توجهی‌های مردم و سفرهای پرتعداد مسافران و خوش‌نشینان به مازندران، با سرعت در حال افزایش آمارهای کرونایی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha