۱۷ مرداد ۱۴۰۰، ۱۵:۲۵
کد خبرنگار: 2203
کد خبر: 84430725
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

رسانه‌ها دستاوردهای نظام را برای مردم تبیین کنند

۱۷ مرداد ۱۴۰۰، ۱۵:۲۵
کد خبر: 84430725
رسانه‌ها دستاوردهای نظام را برای مردم تبیین کنند

بیرجند - ایرنا - معاون هماهنگ کننده نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی گفت: تحول عظیمی در ۴۰ سال گذشته در ایران اسلامی بوجود آمده است اما در بیان آن کوتاهی شده و رسانه‌ها باید در تبیین و تشریح خدمات نظام به مردم بیشتر بکوشند.

حجت‌الاسلام جواد طاهری روز یکشنبه به مناسبت ۱۷ مرداد روز خبرنگار با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) خراسان جنوبی، ضمن تبریک این روز و گرامیداشت شهدای عرصه قلم و رسانه افزود: خبرگزاری جمهوری اسلامی در این خصوص رسالت سنگین و مهمی بر دوش دارد.

وی بیان کرد: انقلاب اسلامی انقلابی بی‌بدیل، بی‌نظیر و دارای خدمات بسیار ارزشمندی است اما وقتی به گفته‌های دیگران نگاه می‌کنیم در بحث انعکاس دستاوردهای انقلاب ضعف داریم و نتوانسته‌ایم این دستاوردها را به خوبی معرفی کنیم.

معاون هماهنگ کننده نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارارضا(ع) خراسان جنوبی اظهار داشت: بحث‌های خدمات‌رسانی که در سراسر کشور بوجود آمده باید توسط رسانه‌ها تشریح شود.

وی با بیان اینکه دشمن در تلاش است امروزه ناامیدی را در جامعه ترویج دهد تصریح کرد: تزریق امید به جامعه یکی از رسالت‌های خبرنگاران است.

حجت‌الاسلام طاهری عنوان کرد: خبرنگاران باید در بحث روشنگری بر اساس صداقت، دقت، سرعت و مصلحت نظام آنچه به نفع نظام، جامعه و مردم است را ترویج و منافع شخصی را مدنظر قرار ندهند.

وی یادآور شد: خبرنگاری جایگاه ارزشمندی دارد و جزو شغل‌های برتر و مشاغل سخت محسوب می‌شود، این حرفه دارای حقوقی از نظر کمیسیون بین‌المللی است که حتی در صحنه جنگ به عنوان یک نیروی غیرنظامی به خبرنگار نگاه می‌شود و باید حقوق غیرنظامی رعایت شود گرچه در برخی جاها این اتفاق نمی‌افتد.

مسوول بسیج رسانه خراسان‌ جنوبی هم گفت: خبرگزاری جمهوری اسلامی در استان خراسان جنوبی مانند روال سراسر کشور بر اساس اهداف و سیاست‌های نظام جمهوری اسلامی در زمینه انعکاس دستاوردهای نظام، دولت، دستگاه‌های اجرایی و سایر فعالیت دارد.

سجاد رضایی افزود: ایرنا در استان خراسان جنوبی با مدیریتی قوی و خبرنگارانی حرفه‌ای و متعهد جزو خبرگزاری‌های خوب و پیشتاز در استان است که با مجموعه بسیج و سپاه نیز در انعکاس دستاوردها، برنامه‌ها و موضوعات مختلف همراهی و همکاری خیلی خوبی دارد.

وی بیان کرد: یکی از موضوعات جدی که در مجموعه سپاه در یکی دو سال اخیر ابلاغ شد بحث «جهاد امیدآفرینی» بود که ایرنا در این زمینه ویژه همکاری کرد و برای انعکاس دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی در ۴۰ سال اخیر به ویژه در استان تلاش خوبی داشت.

مسوول بسیج رسانه خراسان‌ جنوبی اظهار داشت: در انعکاس برنامه‌های محوری بسیج و سپاه نیز مجموعه ایرنا در استان حمایت و همراهی ویژه‌ای دارد که جای تقدیر و تحسین ویژه داشته و نشان از درایت و تدبیر برای مدیریت و فعالیت حرفه‌ای و تخصصی خبرنگاران است.

وی عنوان کرد: در حوزه کار تخصصی نیز ایرنا یکی از خبرگزاری‌های دارای اصول استاندارد حرفه‌ای است، همچنین در زمینه همه‌گیری کرونا، فرهنگ‌سازی پیشگیری از شیوع و سایر موارد نیز این رسانه اخبار و گزارش‌های تفصیلی زیادی کار کرده است.

رضایی ادامه داد: نتیجه همه این زحمت‌ها این شده که ایرنا در مجموعه استان هم فعالیت خوب و منسجمی داشته و هم در بخش‌های گوناگون بتواند پیشتازی خود را حفظ کند.

۱۷ مرداد سالروز شهادت «محمود صارمی» خبرنگار شهید ایرنا در مزار شریف افغانستان، روز خبرنگار نام دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha