۱۷ مرداد ۱۴۰۰، ۱۲:۰۱
کد خبرنگار: 1203
کد خبر: 84430396
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رمضی: رویکرد فدراسیون کارگری با سایر رشته‌ها متفاوت است

تهران- ایرنا - رییس فدراسیون ورزش کارگری گفت: رویکرد رسانه‌ها در ورزش کارگری باید متفاوت باشد چرا که رویکرد آن با سایر فدراسیون‌ها متفاوت است.

به گزارش ایرنا، «جواد رمضی» امروز (یکشنبه) در نشست خبری اظهار داشت: ورزش کارگری نیازمند به اطلاع رسانی، آگاهی سازی و فرهنگ سازی است تا جایگاه خود را پیدا و تاثیرگذار باشد. یک رسانه فعال و موفق می‌تواند به آگاهی بخشی جامعه هدف کمک کند و اعتماد و موفقیت را به لایه‌های مختلف جامعه انتقال دهد. ورزش کارگری نیازمند به معرفی، فرهنگ سازی و جریان سازی در جامعه هدف است تا جایگاه خود را پیدا کند و تاثیرگذار باشد. 

رمضی تصریح کرد: رویکرد رسانه در خصوص ورزش کارگری با رویکرد سایر رشته ها باید متفاوت باشد و نگاه ویژه ای به ورزش کارگری داشته باشند. هر چند کرونا تاثیر منفی بر فعالیت‌های رو به رشد ورزش کارگری داشت، اما سعی کردیم با تغییر در رویکرد  برنامه‌ها مانع توقف فعالیت‌های ورزش کارگری در سال جاری شویم.

وی یادآور شد: حضور کارگران در پیکارهای جهانی در تغییر رویکرد ورزش کارگری بسیار می‌تواند موثر باشد. حمایت از ورزشکاران قهرمان کارگر و بهروری واحدهای صنعتی و کارخانجات از بخشودگی مالیاتی از جمله مشوق‌هایی است که می‌تواند فضای جدیدی را در ورزش کارگری ایجاد کند.

رییس فدراسیون ورزش کارگری ادامه داد: کرونا همانند سایر رشته‌ها اثر منفی را در ورزش کارگری گذاشت. پیش از شیوع ویروس کرونا برنامه مدونی برای تغییر رویکرد ورزش کارگری در کارخانجات داشتیم که ورزش را بیش از گذشته در جامعه کارگری افزایش دهیم چرا که خاستگاه ورزش کارگری در کارخانجات است و برهمین اساس پویش دوشنبه‌های ورزش کارگری را آغاز کردیم که البته بعد از شیوع کرونا این برنامه همچنان ادامه دارد.

«مرتضی اسمعیلی» دبیر فدراسیون ورزش کارگری نیز اظهار داشت: فلسفه اصلی این فدراسیون‌ سلامت محور و ایجاد شادابی و نشاط در بین جامعه کارگری و در نهایت افزایش بهره‌وری است‌، خیلی نگاه قهرمانی نداریم. از سال ۹۳ تاکنون اگر موفقیتی در این فدراسیون حاصل شده مدیون همراهی رسانه ها با این فدراسیون است.

وی ادامه داد: متاسفانه از اسفند سال ۹۸ به دلیل شیوع بیماری کرونا، خیلی از فعالیت‌های ورزش کارگری تعطیل شد و برنامه‌های فدراسیون به تعویق افتاد. اما در سال گذشته به دلیل این که زیرساخت‌ها برای فعالیت ورزش کارگری در حوزه فضای مجازی فراهم شد موفق شدیم ۵۵ رویداد قهرمانی کشور را با حضور ۲۵۰۰ نفر برگزار کنیم و با حرکت به سمت فضای مجازی نقطه ضعف‌ها را پوشش دهیم تا جامعه کارگری رها نشود.

دبیر فدراسیون همچنین با اشاره به راه‌اندازی سامانه آموزش ورزش کارگری گفت: سال گذشته با راه‌اندازی این سامانه رشد چشمگیری در برگزاری دوره‌های آموزشی داشتیم‌. پویش دوشنبه‌های ورزش کارگری یکی از اقدامات موثر در فعال کردن ورزش کارگری در کارخانجات بود که متاسفانه کرونا تمام برنامه‌های کارگری را تحت پوشش قرار داد و امسال شرایط برگزاری این طرح را نداشتیم.

دبیر فدراسیون ورزش کارگری یکی از مشکلات این فدراسیون را نداشتن کرسی‌های بین الملل عنوان کرد و خاطرنشان کرد: هر چند در این حوزه ضعف داریم، اما در حال حاضر عضویت ۳ فدراسیون جهانی ورزش کارگری، ورزش شرکت‌ها و فوتبال را برعهده داریم که افتخار بزرگی برای ورزش کارگری است.

وی در پایان با اشاره به برگزاری دومین دوره جام شرکت‌ها در یونان، افزود: قرار است این مسابقات مهرماه در آتن یونان برگزار شود که البته هنوز خبری مبنی بر لغو یا به تعویق افتادن این مسابقات به دستمان نرسیده است. همچنین سومین دوره قوتبال جام شرکت ها نیز از ۳۰ مهر تا سوم آبان در امارات برگزار می شود که تیم مس سرچشمه نماینده فوتبال کارگری در این مسابقات است که البته هنوز در مورد این مسابقات نیز تا به الان اطلاعی در خصوص لِغو یا برگزاری مسابقات از سوی فدراسیون جهانی به فدراسیون ارسال نشده است‌.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha