۱۶ مرداد ۱۴۰۰، ۱۸:۲۱
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 84429536
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۷۰ قطعه سهره طلایی در منطقه بدر و پریشان قروه رهاسازی شد

سنندج - ایرنا - رییس اداره حفاظت محیط زیست قروه گفت: ۲۷۰ قطعه سهره طلایی در منطقه حفاظت شده بدر و پریشان این شهرستان رهاسازی شد.

توفیق زارعی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از کشف ۲۷۰ قطعه سهره طلایی از یک شکارچی متخلف خبر داد و اظهار داشت: این تعداد سهره طلایی به دامان طبیعت بازگشتند. 

 وی اضافه کرد:‌ یکی از شکارچیان متخلف شهرستان قروه که اقدام به زنده گیری این پرندگان در خارج از استان کرده بود و قصد خرید و فروش آنها را داشت با هوشیاری و رصد ۲ ماهه ماموران یگان حفاظت محل اختفای سهره های طلایی اسیر شده شناسایی و کشف و ضبط شد.

 رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قروه افزود: با هماهنگی مراجع قضایی حکم تفتیش و بازرسی از منزل مسکونی این شکارچی متخلف صادر شد و با همکاری نیروی انتظامی محل سکونت این شکارچی بازرسی شدکه در بازرسی انجام شده ۲۷۰ قطعه سهره طلایی و ۳۰ عدد قفس فلزی و دو رشته تور زنده گیری پرندگان کشف و ضبط شد و به اداره محیط زیست انتقال داده شدند.

زارعی یادآور شد:‌ با هماهنگی دادستان عمومی و انقلاب قروه و همکاری نیروی انتظامی سهره های طلایی ها در منطقه حفاظت شده بدر و پریشان رهاسازی شده و به دامان طبیعت برگشتند.

وی اضافه کرد :‌ پرونده تخلف این شکارچی متخلف تشکیل و برای برخورد قانونی به مراجع قضایی ارجاع داده شد.

سهره طلایی با نام انگلیسی European Goldfinch  از خانواده سهره ها و راسته گنجشک سانان است. پرندگانی کوچک جثه و تقریبا هم اندازه گنجشک خانگی با دم چنگالی شکل و منقار مخروطی، دمگاه سفید رنگ، صورت قرمز رنگ ، پس سر سیاه رنگ، گونه های سفید،گرده قهوه ای یا خاکستری، بال های سیاه رنگ با نوار زرد کاملاً مشخص در بال ها، سینه ای به رنگ  نخودی و پا های تیره رنگ هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha