۱۵ مرداد ۱۴۰۰، ۲۲:۰۹
کد خبرنگار: 1180
کد خبر: 84428639
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار خوزستان: سه پروژه پتروپالایش در بهبهان و آغاجاری ساخته می‌شود

اهواز - ایرنا - استاندار خوزستان گفت: مقدمات ساخت سه پروژه پتروپالایش در زیدون و ابوفارس از توابع بهبهان و آغاجاری در حال انجام است.

به گزارش روز جمعه ایرنا به نقل از استانداری خوزستان، قاسم سلیمانی دشتکی در قرارگاه محرومیت زدایی بهبهان و آغاجاری در سرسرای استانداری بیان کرد: امید است با طی شدن این مراحل در ۲ تا سه هفته آینده عملیات اجرایی این پروژه‌ها که هر یک ظرفیت اشتغال زایی برای ۸۰۰ نفر به صورت مستقیم را دارند آغاز شود.

وی با بیان اینکه اجرای این پروژه‌ها تحول بسیار خوبی برای این ۲ شهرستان ایجاد رقم خواهد خورد گفت: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته سه‌شنبه هفته آینده کمیسیون ماده ۲۱ این پروژه‌ها برگزار خواهد شد و سپس روز دوشنبه هفته بعد از آن کارگروه فنی و زیربنایی در خصوص این پروژه‌ها نظر خواهد داد و تا ۲ هفته آینده همه موارد لازم این پروژه‌ها در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه خوزستان نهایی خواهد داد.

وی بیان کرد: اجرای این طرح تحول اساسی به ویژه از نظر اشتغال مستقیم و غیر مستقیم در شهرستان‌های بهبهان و آغاجاری ایجاد خواهد کرد.

بهبهان و آغاجاری در جنوب شرق خوزستان قرار دارند.

به دستور استاندار خوزستان جدول زمان بندی برای انجام پروژه‌های استان تدوین شده که باید بر اساس زمان تعیین شده پروژه‌ها عملیاتی شوند.

پتروپالایشگاه به معنای پالایشگاه نفت است. اما معمولا منظور از واژه پتروپالایشگاه نسل جدیدی از پالایشگاه ها به حساب می آیند و بر یکپارچگی بین مجتمع های پالایش و پتروشیمی تأکید دارد. در مجتمع های پتروپالایشگاهی، هدف تنها تولید سوخت از جمله گاز مایع(ال پی جی)، بنزین، نفت سفید، نفت گاز و نفت کوره نیست، بلکه در کنار چنین محصولاتی فرآورده های ویژه و خوراک‌های مورد نیاز مجتمع‌های پلیمری و شیمیایی نیز تولید و عرضه می‌شود. در مجتمع های پتروپالایش، نفت خام به عنوان خوراک وارد واحدهای فرایندی متعددی می‌شود تا ترکیبی از محصولات سوختی و پایه پتروشیمی تولید شود. توجه به توسعه ظرفیت پتروپالایشی می تواند باعث سودآوری بیشتر (بیش از دو برابر) و افزایش توان رقابت در بازار فراورده های نفتی باشد. در سال های اخیر بسیاری از کشورها ساخت پتروپالایشگاه را در دستور کار خود قرار داده‌اند که یکی از دلایل آن سودآوری بالای این مجتمع‌ها است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha