یادواره شهدای مدافع حرم فاطمیون در یزد برگزار شد

یزد- ایرنا- نخستین یادواره شهدای مدافع حرم فاطمیون پنجشنبه شب با حضور جمعی از خانواده های معزز شهدا ،مردم و مسوولان محلی در حسینیه امیرچقماق شهر یزد برگزار شد.

به گزارش ایرنا، در این مراسم با عنوان « مهاجران الی‌الله» با سخنرانی «سیدابوذر حسینی»، روایتگری «حسین کاجی»، خوانندگی «حسین حقیقی»، هنرمندی «فاطمه عبادی» و شعرخوانی «احمد بابایی» از شاعران انقلابی برگزار شد.

بزرگداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب به خصوص شهدای مدافع حرم فاطمیون افغانستان و ضرورت گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و بین جوانان از جمله مواردی بودکه از طرف سخنرانان به آنها  اشاره شد.

برپایی نمایشگاه عکس و کتاب، پخش کلیپ و اجرای چند نوبت سرودهای انقلابی از برنامه‌های دیگر یادواره بود که مورد استقبال قرار گرفت.  

این یادواره با همکاری سپاه الغدیر یزد ، سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری مرکز استان، بسیج محلات، بسیج مردمی و رزمندگان فاطمیون برگزار شد تا  یاد و خاطره شهدای مدافع حرم گرامی داشته شود.

 در استان یزد پنج شهید مدافع حرم به خاک سپرده شده که جان خود را برای اسلام و برقراری امنیت و ریشه‌کن شدن داعش در منطقه خاورمیانه تقدیم کردند.

استان یزد با یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت، چهار هزار شهید تقدیم  انقلاب اسلامی کرد .

به نوشته ویکی شیعه دانشنامه مجازی مکتب اهل بیت لشکر فاطمیون نیروهای مدافع حرم اهل افغانستان هستند که علیه داعش در سوریه مبارزه می‌کنند، لشکر فاطمیون در اردیبهشت ۱۳۹۲ شمسی فعالیت خود را آغاز کرد و حضور آنها در سوریه حامل این پیام است که برای دفاع از اسلام، مرزهای جغرافیایی معنایی ندارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha