جوانان و نوجوانان نیازمند انتقالی آسان از مدرسه به درآمدزایی هستند

کرمانشاه - ایرنا - جانشین نماینده یونیسف در ایران با اشاره به اینکه امروز نوجوانان و جوانان نیازمند انتقالی آسان از آموزش به درآمدزایی هستند، گفت: اگر ظرفیت‌ها و توانمندی‌های هر استان به خوبی به نوجوانان و جوانان معرفی و مهارت‌ها و آموزش‌های درستی داده شود، این انتقال به خوبی انجام می‌شود.

به گزارش ایرنا؛ «ژیل شواله» روز چهارشنبه در آیین افتتاح اولین مرکز حرفه‌آموزی و توانمندسازی نوجوانان و جوانان کشور که به همت « جمعیت افرای سبز کرمانشاه » ایجاد شد، افزود: کشور اتریش در انتقال از مدرسه به محیط کار بیش از ۳۰۰ سال سابقه و ۲ هزار و ۴۰۰ برنامه شغلی دارد که امروزه جزو پیشرفته‌ترین کشورها در این زمینه است.

وی با اشاره به اینکه یونیسف با هدف حمایت از فرصت‌های آتی برای آسیب‌پذیرترین جوانان در ۲۳ کشور جهان یک رهیافت جهانی دارد، گفت: این رهیافت فرصتی است برای حمایت از نوجوانان و جوانان تا به یک نیروی تحول مثبت اجتماعی و اقتصادی تبدیل شوند.

شوالیه ادامه داد: این رهیافت به نیروی کار رقابتی و رشد اقتصادی پایدار کمک می‌کند و در حقیقت جوانان را قادر می‌سازد چالش‌های پیش روی جوامع خود را شناسایی کرده و راهکارهای کارآفرینانه برای مقابله با آنها خلق کنند.

معاون صندوق کودکان سازمان ملل متحد با اشاره به اینکه هدف این رهیافت حمایت از افراد ۱۵ تا ۲۴ سال است که مدت زیادی بدون شغل و مهارت بوده‌اند افزود: یونیسف به این جامعه هدف کمک می‌کند تا با آموزش‌های لازم توانمند شده و انتقالی سهل از مدرسه به محیط کار داشته باشند و این افراد می‌توانند با مراجعه به مراکز توانمندسازی به صورت رایگان ثبت نام کنند و از خدمات آموزشی، مهارتی، کاراموزی، مشاوره، حمایت‌های روانی اجتماعی و برنامه‌های کارآفرینی اجتماعی برخوردار شوند.

شوالیه با اشاره به خدمات و حمایت‌های این سازمان به نوجوانان و جوانان سراسر دنیا بعد از همه‌گیری کرونا گفت: یونیسف در ۱۹۲ کشور جهان برای کودکان و نوجوانان فعالیت می‌کند تا میزان کرونا را کاهش و تاثیر اجتماعی و اقتصادی بر افراد جوان و خانواده‌هایشان را به حداقل برساند و همچنین در کنار برخی تمهیدات، مفهوم یادگیری برای درآمدزایی را با هدف توانمندسازی آسیب‌پذیرترین جوانان و نوجوانان با مهارت ها و منابع مورد نیاز ترویج می‌دهد تا بتواند با اثرات ثانویه کرونا در جوامع خودشان مقابله و برای انتقال از مدرسه به محیط کار حمایت شوند.

اولین مرکز حرفه‌آموزی و توانمندسازی نوجوانان و جوانان کشور با شعار از مدرسه به محیط کار صبح امروز با حضور جانشین نماینده یونیسف در ایران ، مدیرکل دفتر امور بین‌الملل وزارت ورزش و جوانان و مدیران ورزشی استان افتتاح و به بهره برداری رسید.

جوانان و نوجوانان نیازمند انتقالی آسان از مدرسه به درآمدزایی هستند

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha