۱۳ مرداد ۱۴۰۰، ۹:۰۲
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 84425770
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سیل ۳۵۳ میلیارد ریال به خراسان شمالی خسارت زد

۱۳ مرداد ۱۴۰۰، ۹:۰۲
کد خبر: 84425770
سیل ۳۵۳ میلیارد ریال به خراسان شمالی خسارت زد

بجنورد- ایرنا- مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی گفت: سیل پنجشنبه گذشته ۳۵۳ میلیارد ریال به حوزه های کشاورزی و زیربنایی استان در ۲ شهرستان شیروان و بجنورد خسارت وارد کرد.

جواد نظری روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: خسارت های ناشی از سیل در شهرستان بجنورد، مربوط به بخش کشاورزی است که میزان آن ۲۲۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

وی افزود: خسارت ناشی از سیل در شهرستان شیروان ۱۳۳ میلیارد ریال است که ۱۶ میلیارد ریال مربوط به حوزه جاده های روستایی این شهرستان و مابقی مربوط به زیر بخش های کشاورزی است.

نظری گفت: در مجموع سیل به ۲۲۵ هکتار زمین زراعی و باغی شهرستان های بجنورد وشیروان خسارت وارد کرد و بر اثر آن ۲۴ کیلومتر راه روستایی و یک دستگاه دستک آبنما در شیروان خسارت دید.

وی اظهار داشت: تنها راه جبران خسارت های ناشی از حادثه های طبیعی در بخش کشاورزی، بیمه این محصولات است از این رو از تولیدکنندگان انتظار می رود نسبت به بیمه اقدام کنند.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی افزود: هر ساله بخش زیادی از محصولات کشاورزی استان ناشی از وقوع حادثه های طبیعی دچار خسارت می شود.

بر اساس این گزارش، وقوع حادثه‌های طبیعی در بهار امسال ۱۶ هزار و ٧١٠ میلیارد ریال به بخش‌های مختلف استان خسارت وارد کرده است که بیشترین آن در بخش کشاورزی است. 

خراسان شمالی ۳۴۴ هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد و ۴۴ درصد از جمعیت ۸۶۳ هزار نفری این استان در روستاها سکونت دارند.   

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha