امام‌جمعه مهریز: مراکز نیکوکاری محله‌محور تقویت شود

یزد- ایرنا- امام‌جمعه مهریز گفت: مراکز نیکوکاری با رویکرد محله‌محور برای شناسایی نیازمندان هر محله و رسیدگی بدون واسطه به آنها در سطح شهرستان تقویت شود.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام عبدالرضا محی‌الدینی روز سه‌شنبه در نشستی با مدیر و مسوول مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام‌خمینی (ره) شهرستان افزود: مسوولان این مراکز باید نسبت به شناسایی فقرای واقعی هر محله و رسیدگی به مشکلات اقتصادی و معیشتی آنها اقدام کنند.

وی ادامه داد: کمک به نیازمندان و آسیب‌دیدگان ناشی از شیوع ویروس کرونا باید با حفظ حرمت افراد و به نحو مناسب و دقیق با همکاری خیران و مردم نیکوکار هر محله صورت گیرد و در این خصوص احتیاج به برنامه‌ریزی و جلب مشارکت عموم دلسوزان و مسوولان است.

رییس شورای فرهنگ عمومی مهریز اظهارکرد: در توزیع کمک و دستگیری از نیازمندان باید از هرگونه موازی کاری که ممکن است کار عدالت در رسیدگی به افراد جامعه هدف را دچار کند پرهیز شود و ایجاد بانک اطلاعات دقیق از افراد نیازمند هر محله موثر است .

محی‌الدینی در ادامه به اهمیت پرداخت زکات در جامعه از طرف مردم به عنوان یک امر مهم دینی اشاره کرد و یادآور شد: باید با کمک رسانه‌ها، مبلغان و فرهنگ‌سازی در این ارتباط مهم هرچند تاکنون اقدام شده ولی باید بیش از گذشته شاهد فعالیت‌های گسترده‌تری باشیم .

وی بیان کرد: همکاری مردم در پرداخت زکات و کمک  به مسوولان امر برای انجام وظایف به فرهنگ‌سازی نیاز دارد و همه باید برای رفع محرومیت و فقرزدایی در جامعه نسبت به انجام وظایف ملی و دینی خود اقدام کنند که این کار رسالتی مهم و برای جامعه موثر است .

همچنین احمد ایزدی مدیر کمیته امداد امام‌خمینی (ره) مهریز گزارشی از فعالیت مراکز نیکوکاری شهرستان در شهر و مناطق روستایی با همت و همکاری مردم به خصوص خیران اشاره کرد و توسعه کمی و کیفی آنها را در راستای کمک به نیازمندان خواستار شد.          

هم‌اکنون در استان یزد ۲۰۰ مرکز نیکوکاری فعالیت دارد که از این تعداد ۱۲ مرکز مربوط به مهریز است.

مرکز این شهرستان ۵۵ هزار نفری در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

حدود ۵۰ هزار نفر از جمعیت یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفری استان یزد از خدمات حمایتی کمیته امداد برخوردار هستند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha