۱۲ مرداد ۱۴۰۰، ۱۱:۲۸
کد خبرنگار: 1540
کد خبر: 84424895
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هشت پایگاه الگوی کشت ترویجی کشاورزی در استان سمنان فعال است

سمنان- ایرنا- مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: هشت پایگاه کشت الگویی ترویجی در استان متناسب با شرایط شهرستان‌ها فعال است.

به گزارش ایرنا، علی مؤمن روز سه‌شنبه به رسانه ها افزود: این پایگاه‌های الگویی با هزینه ۲۴۰ میلیون تومان در حال اجرا است.
وی با اشاره به برخی از اهداف اجرای این پایگاه‌های الگویی گفت: این سایت‌ها با هدف ایجاد فضای مناسب برای اجرای روش‌های جدید کشاورزی در شهرستان و استان در سال ۱۴۰۰ اجرایی می‌شود.
مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهادکشاورزی استان سمنان اضافه کرد: سایت‌های الگوی واحدهای تولیدی متعلق به یک کشاورز خبره یا تسهیلگر روستایی و تعدادی واحد متعلق به سایر بهره‌برداران یک روستا است که در آن‌ها موضوعات مرتبط به فعالیت‌های جمعی و اجرای توصیه‌های فنی و یافته‌های تحقیقاتی و طرح‌های مورد نظر وزارت جهاد کشاورزی به اجرا گذاشته می‌شود.
مؤمن گفت: در این سایت‌ها علاوه بر مجموعه‌ای از فرآیندهای ترویجی از حضور محققان و کارشناسان فنی بخش اجرا نیز استفاده می‌شود که به نوبه خود چرخه کاملی از هماهنگی، ترویج، آموزش و اجرا را در عرصه تولید رقم می‌زند.
وی خاطرنشان کرد: هشت سایت الگوی ترویجی در شهرستان‌های مختلف استان سمنان و بسته به نوع محصولات رایج شهرستان اجرایی می‌شود.
مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهادکشاورزی استان سمنان افزود: به‌عنوان مثال سایت کلزا در شهرستان میامی و گرمسار، سایت گندم در شهرستان سرخه، سایت پنبه در شهرستان آرادان، سایت انگور در شهرستان شاهرود، سایت پسته و بیابان‌زدایی در شهرستان دامغان و سایت محصول سالم خیار (گلخانه‌ای) در سطح استان اجرا می‌شود. 

١٩٨ هزار هکتار از ٩.٧ میلیون هکتار وسعت استان زمین اراضی کشاورزی است. 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha