برگزیدگان جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی  آذربایجان‌غربی معرفی شدند

ارومیه- ایرنا-مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی گفت: ۱۳ برگزیده نهایی جشنواه بین المللی قصه گویی بعد از پنج ماه کار جمع آوری و داوری آثار، انتخاب و معرفی شدند.

جواد زاهدی روز سه شبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۱۲۳ اثر در بخش ملی این جشنواره در سه گروه "پسران و دختران" ، "زنان و مردان" و "پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها" به دبیرخانه استانی جشنواره ارسال شد که ۸۶ اثر در بخش زنان و مردان، دختران و پسران و پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها به مرحله‌ی داوری برای حضور در مرحله منطقه ای راه یافتند. 

وی بیان کرد: بر این اساس و با اعلام هیأت داوران، عناوین اول تا سوم بخش دختران و پسران به ترتیب به "نارین فرجی" از مرکز شماره ۲ مهاباد با قصه زنگ موش‌ها، "مروا فرجی" از مرکز شماره یک ارومیه با قصه پسته و هفت برادر و "بیتا محمد امینی" از مرکز شماره ۲ مهاباد با قصه می خواهی دوست من باشی اختصاص یافت و "مهراب عبدالله زاده" از مرکز ماکو با قصه افسانه کچل کفتر باز عنوان شایسته‌ی تقدیر این بخش از جشنواره را کسب کرد.

زاهدی افزود: در بخش زنان و مردان‌، "اسرین ابراهیمی" از مرکز شماره یک مهاباد با قصه راز گل محمدی، "معصومه حیدرپور" از مرکز نقده با قصه گردوی خوشمزه و "چیمن حیدری" از مهاباد با قصه باد سام به ترتیب حائز عناوین اول تا سوم شدند و " فاطمه کریمی" از ارومیه با قصه ماه پیشانی عنوان شایسته‌ تقدیر این بخش را به خود اختصاص داد.

وی اضافه کرد: در بخش پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها، "فاطمه عنبری مقدم" از خوی با قصه گلدان خالی، "مونس حاجی زاده" از ارومیه با قصه سه خواهر و "فاطمه زاده رسول "از اشنویه با قصه "سلطان محمود و ایاز" موفق به کسب عناوین اول تا سوم شدند و عنوان شایسته‌ی تقدیر این بخش به "منظره حسن پور شوطی" از ماکو با قصه ملخ طلایی رسید.

زاهدی افزود: "فاطمه‌ ولادی" از مرکز شاهین‌دژ، "افسانه ‌بازیار" از مرکز شماره یک مهاباد، "رویا احمدی" از مرکز شماره ۳ ارومیه و "شادی پاکزاد" از مرکز شماره ۲ مهاباد به عنوان راه‌یافتگان بخش‌های منطقه‌ای، ملی و بین‌المللی در جشنواره‌های قبلی به صورت مستقیم در بخش بین‌الملل جشنواره‌ی قصه‌گویی حضور خواهند داشت.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان‌غربی و رییس جشنواره‌ استانی قصه‌گویی، قصه‌گویی را عامل انتقال فرهنگ غنی نیاکان بیان کرد و گفت: قصه و قصه‌گویی در انسان امید و تلاش ایجاد می‌کند و قدرت تخیل کودکان و حس کنجکاوی را تحریک می‌کند و از جمله عناصر یادگیری به‌شمار می‌رود.

زاهدی افزود: ما در کانون به عنوان متولی غنی‌سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان در امر قصه‌گویی وظیفه شایانی بر عهده داریم و قصه‌گویی در زمره‌ی مولفه‌های اصلی کانون بوده و هیچ‌گاه از گردونه‌ی فعالیت‌های کانون خارج نشده است.

بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی با شعار "آینده ساختنی است" شامل بخش‌های ملی، بین‌الملل، برترین قصه‌های کشور، قصه زندگی من و پادکست و با محورهای موضوعی امیدها و آرزوها، شادی‌ها و غم‌ها و ایثار و از خودگذشتگی (جهاد و مقاومت در عرصه‌های مختلف زندگی) برگزار می‌شود.

مرحله پایانی بیست‌و سومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هم‌زمان با شب یلدا به صورت مجازی برگزار می‌شود. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha