موافقت وزیر راه با ساخت جایگاه سوخت فرودگاه کلاله و اخبار کوتاه گلستان
تصویری از فرودگاه کلاله

گنبدکاووس - ایرنا - موافقت وزیر راه و شهرسازی با ساخت جایگاه سوخت در فرودگاه کلاله و بازگرداندن ۳۰ هکتار عرصه تصرف شده به منابع طبیعی این شهرستان، کشف ۱۸ تن جو احتکاری در بندرترکمن و افتتاح نخستین آموزشگاه پرورش اسب شمال کشور دراین شهرستان ساحلی از مهمترین اخبار کوتاه روز دوشنبه استان گلستان است.

فرماندار کلاله گفت که با پیگیری نماینده مردم مینودشت، کلاله، گالیکش و مراوه‌تپه در مجلس شورای اسلامی، وزیر راه و شهرسازی دستور انعقاد قرارداد با پیمانکار برای ساخت جایگاه سوخت فرودگاه این شهرستان را به رییس شرکت فرودگاه‌های کشور صادر کرد.

محمد ابراهیمی تودرواری امروز دوشنبه در حاشیه بازدید مدیرکل فرودگاه گلستان و پیمانکار اجرای طرح از محل احداث جایگاه سوخت فرودگاه این شهرستان، افزود که عملیات اجرایی این پروژه به‌زودی با مشارکت استانداری گلستان و شرکت نفت آغاز می‌شود.

وی، فرودگاه کلاله را ظرفیتی برای توسعه شرق گلستان دانست و اضافه کرد که با احداث جایگاه سوخت در این فرودگاه، پروازهای مسافری کلاله به تهران و زابل و نیز آموزش خلبانی در این مکان از سر گرفته خواهد شد.

مدیرکل فرودگاه‌های گلستان نیز در این بازدید بیان کرد: با راه اندازی جایگاه سوخت در فرودگاه کلاله می‌توان در بسیاری از حوادث طبیعی از قبیل آتش سوزی در سطح استان از این ظرفیت برای سوخت گیری بالگردها بهره‌مند شد.

علی متانت افزود: برای این فرودگاه ۲ جایگاه سوخت ۴۵ هزار لیتری در نظر گرفته شده که پس از طراحی نقشه‌ها و تایید سازمان‌های مربوطه عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

**

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کلاله گفت که از ابتدای سال‌جاری تا کنون با تلاش نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی و همکاری حوزه قضایی و نیروی انتظامی، ۳۰ هکتار زمین‌ جنگلی و مرتعی این شهرستان از متصرفان پس گرفته شد.

محمدصادق بشکوفه افزود: با نخستین بارش پاییزی عملیات احیای این عرصه‌ها با غرس نهال گونه‌های جنگلی و مرتعی انجام می‌شود.

وی اظهارداشت: کلاله ۴۵ هزار هکتار عرصه جنگل طبیعی، ۲۳ هزار هکتار جنگل دست کاشت و ۵۵ هزار هکتار مرتع دارد.

**

علی بیانی، رییس اداره حفاطت محیط زیست بندرترکمن نیز گفت که مامورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان امروز یک شکارچی را به همراه یک قبضه سلاح شکاری دولول و ۲۱ فشنگ دستگیر کردند.

** 

معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان گفت: راهنمایان گردشگری و دفاتر خدمات مسافرتی با هدف حفظ سلامت هموطنان فعالیت‌های خود را به‌صورت داوطلبانه متوقف کردند.

یاسر قندهاری ادامه داد: فعال نبودن تاسیسات گردشگری مجاز برحسب دستورالعمل‌های ستاد مبارزه با کرونا موجب شد تا فعالیت گروه‌های غیرمجاز گردشگری افزایش یابد.

وی از شناسایی و رصد حدود ۶۰ تور غیرمجاز گردشگری از ابتدای امسال تا کنون با همکاری نهادهای مربوطه در گلستان خبر داد و افزود: از این تعداد ۲۵ مورد شامل لیدر و مدیر صفحات شبکه‌های اجتماعی به‌صورت تلفنی توجیه شدند و از ۱۲ برگزار کننده تورهای غیرمجاز در سطح استان تعهد کتبی مبنی بر برگزار نکردن مجدد تورهای بدون مجوز اخذ شد.

قندرهاری اضافه کرد: در این مدت برگزاری ۲۲ مورد تور غیرمجاز بر اساس مجوزهای ستاد مبارزه با کرونا و شورای تامین گلستان لغو شد.

** 

به گزارش روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان گلستان، ۲ رتبه اول آزمون تئوری مربیگری درجه یک هندبال کشور، نصیب بانوان این استان شد.

دوره تئوری مربیگری درجه یک هندبال در تیرماه امسال زیر نظر فدراسیون هندبال برگزار و طبق اعلام نتایج فاطمه اسدی و الهام دهقان از مربیان گلستانی به ترتیب به عنوان نفرات اول و دوم معرفی شدند.

دوره عملی مربیگری درجه یک هندبال شهریور امسال برگزار می‌شود.

** 

فرمانده انتظامی بندرترکمن گفت که ماموران پلیس امنیت عمومی با انجام اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی محل احتکار جو در این شهرستان شدند.

سرهنگ محمدعلی کریمی افزود: ماموران با هماهنگی مرجع قضایی در بازرسی از انبار مورد نظر، ۱۸ تن جو احتکاری به ارزش یک میلیارد و ۲۶۰ میلیون ریال کشف کردند.

** 

فرماندار گمیشان نیز گفت که از هزار و ۵۰۰ دستگاه ماشین کشاورزی موجود در این شهرستان فقط ۴۰ درصد پلاک گذاری شده است.

احمد دستمرد از مالکان ادوات کشاورزی خواست برای برخورداری از سوخت و نیز مزایای بیمه‌ای هر چه سریعتر اقدام به پلاک‌گذاری ماشین آلات کشاورزی خود کنند.

** 

فرماندار بندرترکمن از افتتاح نخستین آموزشگاه پرورش اسب و سوارکاری شمال کشور در این شهرستان ساحلی خبر داد و ابراز امیدواری کرد با افتتاح این آموزشگاه علاوه بر توسعه گردشگری و اشتغال، زمینه اشتغال پایدار علاقمندان به یادگیری مهارت و حرفه‌های مختلف حوزه پرورش اسب و سوارکاری ایجاد شود.

سیدصادق شیرنگی افزود: در این مرکز، آموزش‌هایی نظیر سوارکاری مقدماتی و پیشرفته، نعل بندی اسب و کارگر فنی جایگاه اسب به علاقمندان ارائه می‌شود.

استان گلستان ۱.۹ میلیون نفر جمعیت دارد که در ۱۴ شهرستان و در گسترده تقریبی ۲۱ هزار کیلومتر مربع زندگی می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha