مرکز حامی زنان و کودکان آسیب دیده از فضای مجازی در یزد راه‌اندازی شد

یزد- ایرنا- نخستین مرکز حامی زنان و کودکان آسیب‌دیده از فضای مجازی روز یکشنبه در مراسمی با حضور جمعی از مسوولان در فرهنگسرای شهرداری یزد افتتاح شد.

به گزارش ایرنا، در این آیین رییس‌کل دادگستری استان یزد گفت: افرادی که در دام شیادان فضای مجازی می‌افتادند برای پیگیری دعوایشان مجبور بودند در دادگستری تشکیل پرونده دهند.

غلامعلی دهشیری با قدردانی از همکاری در راه‌اندازی مرکز ادامه داد: این مجموعه علاوه بر حذف پرونده‌ قضایی و حفظ آبروی شهروندان در خصوص احقاق حقوق  افراد می‌تواند موثر واقع شود.

وی از حضور قاضی و نماینده پلیس فتا برای رسیدگی به شکایت در صورت ضرورت خبر داد و بیان کرد: این مرکز بیشتر جنبه پیشگیرانه دارد و می‌تواند افراد را از افتادن در دام شیادان به شدت دور کند.

همچنین شهردار یزد گفت: در راستای ایفای رسالت‌ اجتماعی به منظور کمک به دستگاه قضایی برای انجام امور مشاوره‌ای و حمایتی و فعالیت‌ پیشگیرانه در برابر برخی جرایم این مرکز در اختیار دادگستری قرار گرفت.

جمال‌الدین عزیزی افزود: مرکز حامی در محل فرهنگسرای شهر واقع در بلوار شهید صدوقی قرار دارد و می‌تواند میزبان زنان و کودکانی باشد که در فضای مجازی دچار آسیب و بزه شده‌اند و برای حل مشکلات اقدام دارد.

وی به اهمیت و ضرورت همکاری با دادگستری در تحقق اهداف در پیشگیری از آسیب‌ها اشاره کرد و گفت: امید است در آینده‌ نزدیک ثمرات و اثرات مثبت فعالیت این مرکز در سطح شهرستان یزد بیش از قبل دیده شود.

استان یزد یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha