میزان اهدای خون در خراسان رضوی ۳۴ درصد افزایش یافته است

مشهد- ایرنا- مدیر کل انتقال خون خراسان رضوی از رشد ۳۴ درصدی میزان اهدای خون در این استان از ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

دکتر حمید رضا اسلامی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای فروردین ماه امسال تا پایان تیرماه، ۴۳ هزار و ۳۴۸ داوطلب برای اهدای خون به پایگاههای اهدای خون خراسان رضوی مراجعه کرده اند که ۳۲ هزار و ۸۴۳ نفر از آنان شرایط اهدا را داشته اند و از آنان خونگیری به عمل آمده است.

وی اضافه کرد: تعداد داوطلبان مراجعه کننده به پایگاههای اهدای خون طی این مدت در استان خراسان رضوی نیز ۳۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی گفت: رشد میزان اهدای خون و افزایش حضور داوطلبان در پایگاههای خراسان رضوی به دنبال اقدامات ترویجی و فرهنگی با توجه به شرایط کرونایی و افت شدید ذخایر خونی حاصل شده است.

اسلامی افزود:برپایی پویش های مختلف پیرامون ترویج اهدای خون، دعوت از گروههای مختلف برای اهدای خون و دایر بودن برخی از پایگاههای اهدای خون مشهد در روزهای تعطیل از اقدامات انجام شده در این راستا به شمار می رود.

وی تعداد اهدا کنندگان مستمر خون در استان خراسان رضوی که حداقل ۲ بار در سال خون خود را اهدا می کنند را ۵۶ درصد عنوان کرد و ادامه داد: این تعداد در سالهای اخیر رشد قابل توجهی یافته است.

خراسان رضوی پس از تهران و شیراز سومین تولید کننده خون در کشور است و هم‌اکنون ۱۳ پایگاه و مرکز اهدای خون در استان خراسان رضوی دایر است که ۶ مرکز آن در مشهد، پنج پایگاه در شهرستان های سبزوار، نیشابور، تربت‌ حیدریه، گناباد و قوچان و ۲ مرکز اهدای خون نیز در شهرستان های کاشمر و تربت‌جام مستقر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha