۹۰ میلیارد ریال از مطالبات طرح‌های اشتغال روستایی مهاباد وصول شد

مهاباد- ایرنا- رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی مهاباد گفت: ۹۰ میلیارد ریال از مطالبات تسهیلات طرح های اشتغال پایدار روستایی در این شهرستان وصول شده است.

بارزان دانشمند روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از محل وصول مطالبات وام طرح های اشتغال پایدار روستایی برای سایر طرح های تایید شده توسط کمیته فنی شهرستان پرداخت تسهیلات اقدام خواهد شد. 

وی ادامه داد: از ابتدای سال ۱۳۹۷ تاکنون بالغ بر ۶۷۰ میلیارد ریال برای طرح های اشتغال پایدار روستایی توسط بانک های عامل پرداخت شده که نسبت به سهمیه ابلاغی شهرستان حدود ۶ برابر بیشتر است.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی مهاباد اظهار داشت: مهاباد با پرداخت این میزان تسهیلات رتبه نخست جذب اعتبار اشتغال پایدار روستایی را بین شهرستان‌های آذربایجان‌غربی به خود اختصاص داده است.

دانشمند، از تمدید مهلت ثبت نام مشاغل و کسب و کارهای به شدت آسیب‌دیده از کرونا تا پایان شهریور ماه ۱۴۰۰ خبرداد و گفت: بانک ها و مؤسسات اعتباری موظف به پرداخت تسهیلات کرونایی اعم از تسهیلات جدید یا تسهیلات مراحل قبل تا پایان آبان ماه ۱۴۰۰ هستند.

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۳۶ میلیارد ریال به اصناف زیان دیده ناشی از کرونا پرداخت شده است، گفت: مشاغل و کسب و کارهای به شدت آسیب‌دیده نظیر مهدکودک‌ها، تالارها، پارک‌های آبی و شهربازی‌ها که پیش از این مشمول برخورداری از تسهیلات کرونایی نبوده‌اند مطابق دستورالعملی که از سوی کارگروه فوق ابلاغ خواهد شد، مشمول برخورداری از تسهیلات خواهند شد.

به گزارش ایرنا سهم آذربایجان‌غربی از تسهیلات اشتغال فراگیر روستایی چهار هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال بود که بر اساس طرح های پیشنهادی بین شهرستان ها تقسیم شده است.

سهمیه ابتدایی شهرستان مهاباد از تسهیلات اشتغال فراگیر روستایی ۱۱۰ میلیارد ریال پیش بینی شده بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha