۲۰ میلیارد ریال صرف موزه باستان‌شناسی مشگین‌شهر شد

اردبیل - ایرنا - مدیرکل‌ میراث ‌فرهنگی ، گردشگری و صنایع ‌دستی استان اردبیل گفت: تاکنون ۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای احداث موزه باستان‌شناسی مشگین‌شهر هزینه شده و به‌ زودی شاهد بهره‌برداری از آن خواهیم بود.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا ، نادر فلاحی اظهارکرد: موزه باستان‌شناسی مشگین‌شهر با زیربنای یک هزار و ۶۵۰ مترمربع در محوطه مجموعه شیخ حیدر مشگین‌شهر در حال احداث است.

او ادامه داد: با تکمیل ساختمان موزه مشگین‌شهر زمینه بازگرداندان آثار متعدد باستانی شهرستان مشگین‌شهر به موزه و نمایش آن برای مردم و گردشگران فراهم می‌شود که این امر زمینه برای رونق هر چه بیشتر گردشگری شهرستان را نیز فراهم خواهد کرد.

فلاحی افزود: در حال حاضر طرح‌های مختلفی در بخش میراث‌فرهنگی در تمامی شهرستان‌های استان در حال اجرا بوده که تلاش و جدیت بر تکمیل و بهره‌برداری از طرح‌های اجرایی در سریع‌ترین زمان ممکن است.

وی در زمینه پوشش اثر تاریخی شهریری مشگین‌شهر نیز گفت: مرحله نهایی تکمیل پوشش محوطه باستانی شهریری وارد فاز عملیاتی شده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان مردادماه تکمیل شود.

۲۰ میلیارد ریال صرف موزه باستان‌شناسی مشگین‌شهر شد

وی اظهارامیدواری کرد با اتمام این عملیات تا پایان ماه‌جاری ، فاز نخست سایت موزه پایگاه تاریخی شهریری با حضور مسئولان کشوری و استانی افتتاح شود.

او گفت: بیش از یک دهه از کاوش استایل‌های شهریری گذشته بود و این یادگار تمدن هشت هزار ساله در معرض برف و باران قرار داشت که با مطالبه به‌ حق مردم استان در کمتر از ۲ سال عملیات مطالعه و اجرای این پوشش انجام شد.

فلاحی اظهارکرد: این مجموعه ارزشمند تاریخی به‌عنوان نخستین پایگاه ملی میراث‌فرهنگی استان و بزرگترین سایت موزه شمال‌غرب کشور ثبت شد و همچنین عملیات سنگفرش مسیر دسترسی، احداث نمازخانه و مجتمع بهداشتی نیز به اتمام رسیده است.

مشگین شهر در شمال غربی اردبیل قرار دارد ، بیش از ۷۰۰ اثر تاریخی و باستانی از جمله ۲۰۰ مورد استحکامات دفاعی و قلعه‌های تاریخی در شهرستان مشگین‌شهر تاکنون شناسایی شده که از این تعداد افزون بر ۲۶۰ اثر در فهرست اثرهای ملی به ثبت رسیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha