۹ مرداد ۱۴۰۰، ۱۴:۰۳
کد خبر: 84421646
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۱۷ هتل در قم احداث می‌شود

قم - ایرنا - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم گفت: ۱۷ هتل و هتل‌آپارتمان در این استان درحال ساخت می‌باشد.

به ‌گزارش روز شنبه روابط‌ عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم، علیرضا ارجمندی در بازدید از یک هتل‌ سه‌ستاره که در کیلومتر ۶ بزرگراه قم-تهران در حال ساخت است، اظهار داشت: حجم سرمایه‌گذاری در هتل‌های در دست ساخت استان بیش از ۱۶ هزار میلیارد ریال است.

وی با بیان این‌که با تکمیل هتل‌های استان حدود ۲ هزار و ۸۹۴ تخت بر تخت‌های اقامتی قم افزوده می‌شود، ادامه داد: ۱۷ هتل برای حدود ۹۳۶ تَن اشتغال مستقیم ایجاد می‌کند.

 ارجمندی با اشاره به‌این‌که با توسعه صنعت گردشگری، بنیان اقتصادی استان، تقویت خواهد شد، تصریح کرد: صنعت گردشگری ارتباط مستقیمی با مجموعه‌های خدماتی نظیر حمل و نقل و همچنین مراکز عرضه و فروش سوغات و صنایع‌دستی دارد و به‌موازت رشد گردشگری، صنایع وابسته نیز گسترش خواهند یافت.

 خانه آیت‌الله فیض در قم یک مجموعه تاریخی و فرهنگی است

مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم ‌همچنین در بازدید از بیت مرجع تقلید فقید  آیت‌الله حاج میرزا محمد فیض‌ قمی (ره)، گفت: خانه فیض دارای قسمت‌های مختلف از جمله دارای گرمابه‌ای بزرگ است که در واقعه کشف حجاب دوره رضاشاه پهلوی، گرمابه خانه فیض ساخته شد تا زنان و نوامیس محل برای حفظ حجاب و عفاف خود از آن استفاده کنند.

وی با بیان این‌که آیت‌الله فیض از بزرگان و فقه‌های تشیع بوده است، ادامه داد: او در تاسیس مدرسه تاریخی فیضیه در قم نقش به‌سزا و قابل توجهی داشته است.

ارجمندی با اشاره به‌اقدام‌های فکری و فرهنگی میرزا علی‌اکبر فیض، میرزا محمد فیض، میرزا عباس فیض و میرزا مهدی فیض بیان کرد: خاندان فیض همیشه منشا آثار فرهنگی بوده‌اند و سابقه ‌صد ساله مراسم روضه‌خوانی امام حسین (ع) در این بیت، خانه فیض را جزیی از میراث شیعی شهر قم تبدیل کرده‌است.

برچسب‌ها

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha