فضای بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزایش یافت

مشهد- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در سالهای اخیر اقدامات گسترده‌ای در راستای توسعه زیرساختهای دانشگاه علوم پزشکی مشهد صورت گرفته و ۵۰۰ هزار متر مربع به مجموعه فضاهای بهداشتی و درمانی این دانشگاه افزوده و به همین میزان نیز عملیات بهسازی و بازسازی انجام شده است.

دکتر سید محمد حسین بحرینی روز شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: به طور مثال عملیات ساخت بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی امداد و نجات جنوب مشهد اکنون مراحل پایانی را طی می کند.

وی ادامه داد: این بیمارستان در پنج طبقه و با هزینه حدود ۲۰۰ میلیارد تومان بر اساس آخرین استانداردهای ملی ساخت و ساز زیر نظر مهندسان توانمند دانشگاه علوم پزشکی مشهد ویژه بیماران سوانح و تصادفات ساخته شده است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بیمارستان ۶۱۰ تختخوابی امام رضا(ع)، بیمارستان شهید هاشمی نژاد، بیمارستان کودکان اکبر، بیمارستان امداد و نجات جنوب و ساخت بیمارستان در دیگر شهرستان ها از جمله اقدامات انجام شده در راستای توسعه فضاهای درمانی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد است.

وی افزود: در یک سال اخیر، با وجود تمام چالش ها و مشکلات ایجاد شده به خاطر همه گیری ویروس کرونا اما توسعه زیر ساخت های درمانی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد متوقف نشده است.
دکتر بحرینب ادامه داد: در حال حاضر ساخت ۶۸ هزار متر مربع فضای بیمارستانی و درمانی در مناطق زیر پوشش این دانشگاه در حال اجراست.

رییس اداره نظارت بر طرحهای عمرانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در مورد ویژگیهای بیمارستان امداد و نجات جنوب مشهد گفت: این بیمارستان با زیر بنای ۲۳ هزار متر مربع با کاربری امدادی و تروما در راستای خدمات رسانی به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی و پوشش حوادث به ویژه در محور جنوب شهر مشهد ساخته شده است.
سیدمهدی صداقت در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: با راه‌اندازی این بیمارستان، زنجیره برخورداری از امکانات مراکز درمان بیماران ترومایی یعنی حوادث و ضربه‌های ناشی از آن و نیز جراحی عروق برابر استانداردهای جهانی در چهار جهت کلانشهر مشهد برای حضور سالانه ۳۰ میلیون گردشگر و زائر و مجاور تکمیل می‌شود.

۸۰ درصد جمعیت شش میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند. بقیه جمعیت این استان توسط پنج دانشکده و دانشگاه علوم پزشکی دیگر مستقر در سطح استان خدمات‌رسانی می‌شوند.
۶۲ بیمارستان در سطح استان خراسان رضوی دایر است. 

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha