رسانه‌های غربی به دنبال ترور شخصیتی در ایران اسلامی هستند

شهرکرد - ایرنا - نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد گفت: رسانه‌های غربی و به ویژه رسانه‌های فارسی زبانی که علیه جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کنند در تلاش هستند تا با مسموم کردن فضا و آلوده کردن نگاه‌ها به ترور شخصیتی و سپس ترور شخص دست یابند.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرکرد که در مصلای امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد با اشاره به سالروز شهادت شیخ فضل‌الله نوری در سال ۱۲۸۸ افزود: باید به این واقعه به عنوان یک عبرت و درس‌آموزی نگاه کرد چرا که دشمنان این روحانی دوران مشروطه، ابتدا وی را با توهین و تبلیغات منفی ترور شخصیتی کردند و سپس با تغییر افکار جامعه علیه وی، زمینه را نیز برای به دار آویختن و ترور شخص او فراهم کردند.

وی تصریح کرد: این شخصیت جاافتاده انقلابی که به دنبال مشروطه مشروعه بود و می‌خواست مشروطه حول محور دین شکل گیرد، در شرایطی قرار گرفت که با توهین و تبلیغات سوء روبه‌رو شد و مردم و هواداران او نیز از وی روی گرداند و سرانجام به حکم عده‌ای از روحانی‌نماها اعدام شد و این واقعه به‌گونه‌ای شکل گرفت که جامعه نیز شیخ فضل‌الله نوری را مستحق به دار آویخته شدن دانست.

نکونام با بیان اینکه تغییر چهره‌های افراد پاک و ایجاد تفکر منفی و ناصحیح درباره آن‌ها از اهداف رسانه‌های استکباری است، یادآور شد: باید همه مردم عبرت و بصیرت را سر لوحه خود قرار دهند و اجازه ندهند که این‌گونه سم‌پاشی‌ها فضای جامعه را تحت تاثیر قرار دهد.

امام جمعه شهرکرد ادامه داد: لازم است محققانه و با استمداد از خداوند و تمسک به نماز و قرآن و همچنین با پیروی از اهل‌بیت (علیهم‌السلام) از لغزش و قضاوت نادرست درباره امام راحل (راه)، ولایت‌فقیه و مسوولان خدوم دور ماند و دانست که رسانه‌های غربی معاند به دنبال ترور شخصیتی در نظام جمهوری اسلامی ایران هستند تا در ادامه به ترور شخص نیز دست یابند.

نکونام در بخش دیگری از سخنان خود به بیان حدیثی از امام موسی کاظم (ع) و سفارش این امام بزرگوار بر سخاوت و حس خلق پرداخت و گفت: سخاوت تنها به مسائل مالی محدود نمی‌شود و سخاوت در گفتار، کردار، علم و دیگر ابعاد زندگی انسان راه دارد که باید به این موضوع توجه بیشتری شود.

وی در تبیین حسن خلق نیز با بیان اینکه تمام رفتار، گفتار و معاشرت انسان باید با نیکویی همراه باشد و از عقلانیت نشأت بگیرد، افزود: یکی از مصادیق مربوط به اهمیت حسن خلق در جامعه امروز این است که انواع قضاوت‌ها درباره دیگران در فضای مجازی شکل گرفته است به‌طوری که بخش عمده‌ای از آن نیز ناشی از سوء خلق است.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد یادآور شد: امروزه اظهارنظرها و قضاوت‌ها غیرمنطقی و بدون اندیشیدن درباره ابعاد و جوانب امر است و این از حسن خلق فاصله دارد.

وی با بیان اینکه عده‌ای در فضای مجازی به دروغ مطالبی را منتشر می‌کنند و عده‌ای دیگر نیز در ادامه آن به اعلام نظر می‌پردازند، گفت: این در حالی است که این نوع قضاوت‌ها نابه جا بوده و لازم است پیش از همراهی این نوع صحبت‌ها و نوشتار، جوانب کار به‌درستی و با دقت سنجیده شود.

 نکونام در ادامه با اشاره به عید سعید غدیر خم از آن با عنوان یک جریان زنده، پویا و سیال نام برد و تصریح کرد: غدیر از همان زمانی که آغاز شده است، دامنه‌اش تا قیامت جریانی زنده و حرکت آفرین خواهد بود و هدایت و کمال بشریت را تضمین می‌کند.

وی بر زنده نگه‌داشتن جریان غدیر به همراه محتوایش تاکید کرد و اظهار داشت: فرهنگ بسیار خوبی با عنوان اطعام علوی در جامعه در حال شکل‌گیری است و امید است روزی این فرهنگ آن‌چنان گسترده شود که همه مردم در چنین روزی بر سر سفره سخاوتمندان بنشینند و از برکات این روز بهره‌مند شوند.

امام جمعه شهرکرد یادآور شد: غدیر به معنای خدمت کردن به مردم و به فکر نیازمندان و غنای اقتصادی و معیشتی است و این فرهنگی که غدیر در بطن خود دارد انسان را به کمال و کرامت می‌رساند.

وی به نزول آیه ولایت در ماه ذی‌الحجه نیز اشاره کرد و گفت: انفاق امیر المومنین (ع) در رکوع نماز آن‌چنان خالصانه و زیبا است که خداوند آن را پسندید و برای آن آیه‌ای از قرآن را نازل کرد تا به واسطه این آیه شریفه، ولایت علی (ع) تثبیت شود.

نکونام افزود: خاندان رسالت و ائمه معصومین (علیهم‌السلام) راهبران جامعه اسلامی هستند و غدیر به معنای تمسک به این بزرگواران است که باید جدی گرفته شود و نباید اجازه داد شک و شبه‌ای در این موضوع بزرگ که ادله محکم آن در قرآن کریم نیز بیان شده است، وارد شود.

وی در پایان تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران بر اساس اصل ولایت و واقعه غدیر شکل گرفته است و همه در برابر این نظام مسوول بوده و باید این راه را دنبال کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha