استفاده از سوزن تولید داخل برای اولین بار در احداث پروژه ریلی

تهران_ ایرنا_ خبرگزاری ایلنا در مطلبی آورد: برای اولین بار از سوزن تولید داخل در پروژه بستان آباد- تبریز استفاده شده و در دنیا تعداد محدودی از کشورها توان ساخت سوزن خطوط ایستگاهی را دارند.

علی محمدزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه فردا ریل‌گذاری پروژه راه آهن بستان‌آباد- تبریز به اتمام می‌رسد، اظهار داشت: فردا همزمان با افتتاح چند پروژه ملی عمرانی، ریل‌گذاری راه آهن بستان‌آباد- تبریز به اتمام می‌رسد و تا دو ماه آینده این مسیر ریلی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه ریل گذاری از ایستگاه خاوران تا ایستگاه بستان آباد به طول ۴۴ کیلومتر به پایان رسید، ادامه داد: در تمام این مسیر از ریل ملی استفاده شده است. اداوات استفاده شده در راه آهن بستان آباد- تبریز به طور کامل تولید داخل بوده‌ است.  

مجری طرح خط آهن «میانه - بستان آباد - تبریز» تاکید کرد: برای اولین بار از سوزن تولید داخل در پروژه بستان آباد- تبریز استفاده شده و در دنیا تعداد محدودی از کشورها توان ساخت سوزن خطوط ایستگاهی را دارند. پیش از این در طرح‌های تعمیراتی از سوزن تولید داخلی استفاده شده و این برای اولین بار است که در پروژه احداثی از سوزن تولید داخل استفاده می‌شود.

محمودزاده گفت: پس از پایان ریل گذاری عملیات و تست‌های استانداردهای سیر راه‌آهن انجام می‌شود و پس از زیرکوبی و رگلاژ و رعایت الزامات راه آهن، خط زیر بار عبور می‌رود.

وی افزود: با افتتاح قطعه راه آهن بستان آباد- تبریز این خط تکمیل می‌شود و مسیر ریلی جدید تهران- تبریز ۱۱۴ کیلومتر مسیر را کوتاه مدت می‌کند و زمان سفر را تا ۴.۵ ساعت کاهش می‌دهد.   

سرخط اخبار پژوهش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha