۶ مرداد ۱۴۰۰، ۱۴:۴۲
کد خبر: 84419069
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مشاور عالی استاندار کرمانشاه: غدیر، عید بزرگ مسلمین است

کرمانشاه- ایرنا- مشاور عالی استاندار کرمانشاه گفت: پیامبر اسلام عید غدیر را عید الاکبر و بالاتر از همه اعیاد نامیده و این عید برای شیعیان بسیار عزیز و محترم است.

به گزارش ایرنا، «جعفر همتی» در نشست تجلیل از سادات مجموعه استانداری کرمانشاه که با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری و مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: متاسفانه امروز چندان در مسائل دینی و به ویژه واقعه مهم قدیر کنکاش نمی‌کنیم و این نقیصه بسیار بزرگی است.

مشاور عالی استاندار افزود: پیامبر اکرم (ص)در طول ۲۳ سال رسالت خود در قالب حدیث های مختلفی بارها از منزلت علی (ع) سخن گفته بود و ایشان را شایسته جانشین معرفی کرده بود ولی در آن زمان وجود منافقین و کفار تازه مسلمان شده فضا را بر پیامبر برای اعلام رسمی این موضوع بسیار سخت کرده بود.

همتی عنوان کرد: بعد از مراسم حجه الوداع، آیه‌ای خطاب به پیامبر گرامی نازل شد با این مضمون که آنچه بر او نازل شده را بگو و پیامبر همه را برای ابلاغ این پیام مهم فراخواند.

وی افزود: در خطبه غدیر پیامبر بارها از منزلت علی (ع) سخن گفت و پس از پایان خطبه، رسما علی علیه السلام را به عنوان ولی و جانشین پس از خود معرفی کرد و همه حاضران با وی بیعت کردند.

مشاور عالی استاندار کرمانشاه در ادامه به جایگاه عظیم واقعه غدیر در این اسلام تاکید کرد و گفت: پس از ۲۳ سال تحمل سختی‌ها و جنگ‌های مختلف از سوی پیامبر و ابلاغ واجبات و احکام مختلف، دین خدا با واقعه غدیر تکمیل شد.

همتی یادآور شد: بعد از پایان خطبه غدیر پیامبر تاکید کرد حاضرین به غائبین و پدران به پسران تا یوم قیامت این واقعه را بازگو کنند.

وی در ادامه به تجلیل از مقام سادات پرداخت و گفت: منتسب بودن به خاندان پیامبر، ارزش بسیار والایی دارد و تجلیل از سادات در محیط ها و مجموعه‌های مختلف یک سنت حسنه است که باید به جا آورده شود.

18 ذی الحجه مصادف با هفتم مرداد عید سعید غدیرخم است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha