۵ مرداد ۱۴۰۰، ۱۵:۳۱
کد خبرنگار: 1336
کد خبر: 84417565
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کمبود تجهیزات بیمارستانی و افزایش شمار مبتلایان به کرونا در مالزی

تهران- ایرنا- در شرایطی که هر روز بر شمار مبتلایان به بیماری مهلک کرونا در مالزی افزوده می‌شود، کادر درمان این کشور با فشارهای ناشی از کمبود تخت و تجهیزات بیمارستانی روبروست و از دیگر سو مشکلات اقتصادی سبب بروز فشار فزاینده بر مردم این کشور شده است.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، بر اساس جدیدترین آمارهای منتشر شده از سوی سازمان بهداشت جهانی، شمار مبتلایان به بیماری کرونا در مالزی به بیش از یک میلیون تن رسیده است.

در حال حاضر بیش از ۸ هزار و ۲۰۰ تن در این کشور به سبب شیوع بیماری کرونا جان خود را از دست داده اند.

کمبود تجهیزات بیمارستانی و افزایش شمار مبتلایان به کرونا در مالزی

افزایش روزانه شمار مبتلایان

به گزارش پایگاه خبری «یورو آسیا»، براساس جدیدترین گزارشها، روزانه ۱۵ هزار تن در مالزی به این بیماری مبتلا می‌شوند و بیش از ۱۵۰ نفر در روز به سبب ابتلا به این بیماری جان خود را از دست می‌دهند.

بر پایه این گزارش، به سبب تراکم بالای جمعیتی در مالزی، این کشور مستعد ابتلا به بیماری‌های همه گیر است.

در حال حاضر در ازای هر هزار تن در مالزی فقط ۱.۶ تخت بیمارستانی و همچنین در ازای هر ۱۰۰ هزار تن فقط ۳.۳ تخت در مراکز آی سی یو وجود دارد.

بر پایه این گزارش، مالزی دارای شیوع بالایی از بیماری های مختلف مانند دیابت، فشار خون بالا، چاقی، بیماری های قلبی و تنفسی واست و این مساله سبب می شود افراد در برابر بیماری  کرونا بسیار آسیب پذیر باشند.

از دیگر سو، افراد ۶۵ سال به بالا درحال حاضر ۷ درصد یا ۲.۲۳ میلیون نفر از جمعیت مالزی را به خود اختصاص می‌دهند و این مساله سبب شده است این کشور در مبارزه با بیماری کرونا آسیب پذیر باشد.

کمبود تجهیزات بیمارستانی و افزایش شمار مبتلایان به کرونا در مالزی

بحران اقتصادی

از دیگر سو به دنبال شیوع بیماری کرونا در مالزی، این کشور با مشکلات اقتصادی فراوانی ناشی از اعمال قرنطیه و توقف کسب و کار روبرو شده است.

بر اساس این گزارش، مدیریت نامناسب کرونا و طولانی شدن روند قرنطینه سبب شده است این کشور با بحران اقتصادی روبرو شود.

در سال گذشته میلادی، بیش از ۳۰ هزار شرکت مالزیایی به سبب شیوع بیماری کرونا تعطیل شدند. این امر منجر به از دست رفتن تقریباً یک میلیون شغل و تعطیلی ۳۰ درصد مغازه های خرده فروشی شد. به عبارت دیگر در حال حاضر بیش از ۳۰۰ هزار نفر در بخش خرده فروشی شغل در مالزی شغل خود را از دست داده اند.

به گزارش پایگاه خبری «اوراسیا ریویوو»، در حال حاضر بسیاری از خانواده‌ها در مالزی با بحران مالی روبرو شده اند و قادر به تامین مواد غذایی نیستند.

تشدید بحران مالی در مالزی سبب ایجاد جنبش موسوم به « پرچم سفید» شده است. این جنبش به این معناست که افرادی که نیازمند کمکهای مالی هستند، پرچم سفیدی را در بیرون از خانه‌های خود نصب می کنند تا از این طریق کمک مالی جمع آوری کنند.

در حال حاضر این جنبش در شبکه های اجتماعی بازتاب فراوانی داشته است.

کمبود تجهیزات بیمارستانی و افزایش شمار مبتلایان به کرونا در مالزی

کندی روند واکسیناسیون

به گزارش خبرگزاری « برنامای » مالزی، موارد ابتلا به ویروس کرونا در مقایسه با سال گذشته در این کشور تقریبا ۸ برابر شده و از زمان آغاز محدودیت های ملی که از اول ماه ژوئن که رقم مرگ و میر را تا نزدیک ۸ هزار نفر بالا برد به بالاتر از ۷۷ درصد رسیده است.

به باور کارشناسان، یکی از دلایل متوقف نشدن روند شیوع بیماری کرونا در مالزی کندی روند واکسیناسیون است.

  برپایه این گزارش، در حال حاضر تنها ۱۵ درصد از جمعیت مالزی در برابر بیماری کرونا واکسینه شده اند و برخی از بیماران زمینه ای که در برابر ویروس کرونا آسیب پذیر هستند هنوز در برابر  کووید ۱۹ واکسینه نشده اند. در تاریخ ۱۵ ژوئن، برنامه بهبود ملی مالزی موسوم به ان آر پی در گزارشی به نقل از «محی الدین یاسین» نخست وزیر این کشور اعلام کرد محدودیتهای کرونایی در این کشور زمانی لغو خواهد شد که شمار مبتلایان به این بیماری به کمتر از ۴ هزار تن در روز تقلیل یابد.  

بر پایه این گزارش با توجه به جمعیت مالزی، نرخ مرگ و میز ناشی از کرونا در مالزی در حال حاضر ۲۲۷ مورد در هر یک میلیون جمعیت است. به باور مقامات مالزی، این کشور کمترین نرخ مرگ و میر ناشی از کرونا را در جهان باتوجه به نرخ جمعیت به خود اختصاص می دهد.

کمبود تجهیزات بیمارستانی و افزایش شمار مبتلایان به کرونا در مالزی

افزایش خودکشی

از دیگر سو، تشدید مشکلات ناشی از شیوع بیماری کرونا سبب افزایش خودکشی در مالزی شده است.

به گزارش «اوراسیا ریویوو»، در پنج ماه نخست سال جاری میلادی دست کم ۴۶۸ مورد خودکشی توسط پلیس در  این کشور ثبت شده است.

بر اساس این گزارش، کمک‌های مالی دولت به مردم در زمان اعمال محدودیتهایی کرونا بسیار اندک است و برنامه میان مدت و بلند مدت برای کمک به نیازمندان و همچنین بیکاران وجود ندارد.

در پایان می توان گفت اگرچه تاکنون مقامات مالزی کوشیده‌اند این بیماری مهلک را مهار کنند، ولی تاکنون نتوانسته‌اند روند این بیماری را متوقف کنند و نیازمند اتخاذ یک استراتژی جدید برای جلوگیری از شیوع در این کشور هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha