سودجویان منابع طبیعی در شاهرود افزون بر ۲ میلیارد ریال جریمه شدند

شاهرود- ایرنا- رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شاهرود با بیان اینکه کشفیات سطح شهرستان با هوشیاری نیروهای حفاظتی این اداره انجام شد، گفت: سودجویان عرصه‌های منابع طبیعی از ابتدای امسال تا پایان تیرماه مبلغ ۲ میلیارد و ۵۰ میلیون ریال جریمه شدند.

محمدرضا کشاورزیان روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: چهار مورد از کشفیات در این بازه زمانی مربوط به بیش از چهار تن چوب تاغ است که متخلفان بابت خسارت وارد کرده و قاچاق آن بیش از ۲ میلیارد ریال جریمه شدند.

وی با اشاره به اینکه درختچه تاغ نقش مهمی در پیشگیری از بیابانزایی و روند پیشروی مناطق بیابانی به مناطق مسکونی حاشیه کویر دارد، تصریح کرد: سودجویان به خاطر تولید زغال از این چوب، سالانه چندین تن از این گیاه را مورد دستبرد قرار می دهند.

کشاورزیان با بیان اینکه در این بازه زمانی یک تن محصولات فرعی از جمله ریواس، چلم و گز به صورت غیرمجاز از مراتع این شهرستان برداشت شد، اظهار داشت: متخلفان بابت برداشت غیرمجاز این محصولات گیاهی بیش از ۵۰ میلیون ریال جریمه شدند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شاهرود با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون ۲ حریق در بخش بسطام اطفاء شد، ابراز داشت: در این حریق ها بیش از ۲ هکتار از مراتع در آتش سوخت و بالغ بر ۵۰۰ میلیون ریال خسارت وارد شد.

وی افزود: شماره تلفن‌های ۱۵۰۴ و ۱۳۹ برای حفظ و حراست از جنگل و مراتع و ارائه خدمات توسط نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری است.

به گزارش ایرنا، شهرستان شاهرود دارای ۱۱۰ هزارو ۴۷۸ هکتار جنگل، یک میلیون ۷۷۳ هزار و ۵۷۲ هکتار مرتع و ۲ میلیون و ۴۴۸ هزار و ۹۴۱ هکتار بیابان است.

از ۹.۷ میلیون هکتار وسعت استان سمنان، ۵۵ درصد نواحی بیابان و خشک، ۳۸.۵ درصد مراتع، ۲ درصد اراضی کشاورزی و ۳.۶ درصد جنگل است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha