۳۹ هزار نفر از جمعیت مه ولات واجد شرایط تزریق واکسن کرونا هستند

تربت حیدریه- ایرنا- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه گفت: در شهرستان مه‌ولات خراسان رضوی ۳۹ هزار واجد شرایط تزریق واکسن هستند و در حال حاضر ۶ و نیم درصد از این گروه، واکسینه شده‌اند و واکسیناسیون گروه سنی بالای ۶۰ سال و متولدان ۱۳۴۰ به قبل در حال انجام است.

دکتر الهام بهره مند روز یکشنه در حاشیه بازدید از مرکز جامع سلامت شهری و روستایی حاج عیسی شیردل و مرکز واکسیناسیون کرونای شهرستان مه ولات در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در دانشگاه علوم پزشکی شهرستان تربت حیدریه همزمان با سراسر کشور برنامه واکسیناسیون در حال انجام است که ملاک عمل، سند ملی واکسیناسیون است و در حال حاضر ۳۵ هزار نفر از جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه در سه شهرستان تربت حیدریه، زاوه و مه ولات، واکسن کرونا را در نوبت اول و دوم دریافت کرده اند.

وی اظهار کرد: از مردم شهرستان مه ولات تقاضا می شود که بر اساس فراخوان و دعوتی که از آنها به عمل می آید به مراکز خدمات جامع سلامت و پایگاه واکسیناسیون مراجعه کنند و در اسرع وقت واکسن خود را دریافت کنند تا با انجام واکسیناسیون بتوان به کاهش مرگ و میر و کاهش ابتلا کمک و این بیماری منحوس را مهار کرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه گفت: اگر عوارضی از طریق واکسن اتفاق افتاد در سامانه salamat.gov.ir این عارضه را ثبت کنند و با توجه به این که در خیز پنجم این ویروس هستیم متناسب با گروه های سنی که از رسانه ملی و دیگر رسانه ها اطلاع رسانی خواهد شد ثبت نام هم در این سامانه برای دریافت واکسن انجام شود.

دانشگاه علوم پزشکی تربت‌ حیدریه به ۳۶۳ هزار نفر جمعیت ساکن در سه شهرستان تربت‌ حیدریه، مه‌ولات و زاوه در جنوب استان خراسان رضوی خدمات می‌دهد.

شهرستان مه‌ولات دارای یک بیمارستان دولتی، چهار پایگاه اورژانس ۱۱۵، ۶ مرکز خدمات جامع سلامت، ۲۴ خانه بهداشت و سه پایگاه بهداشتی است که خدمات مختلف بهداشتی درمانی به مردم ارائه می‌دهند.

فیض آباد، مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مه ولات در ۲۰۷ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha