۲ مرداد ۱۴۰۰، ۲۱:۱۱
کد خبرنگار: 1828
کد خبر: 84414342
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تدوین مستند "اسد ثارالله" در یک چله ویلچر نشینی

جیرفت - ایرنا - مستند ساز جیرفتی از تدوین مستند زندگی "اسدالله رییسی" همرزم سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به عنوان شهید قطع نخاعی که حدود ۴۰ سال از عمرش را روی ویلچر سپری کرد با عنوان "اسد ثارالله" خبر داد.

هدایت پیرنیا روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این مستند در ۵۰ دقیقه تهیه شده است افزود: مستند اسد ثارالله روایتی از زندگی جانباز قطع نخاع اسدالله رئیسی است.

وی با بیان اینکه حاج اسد متولد سال ۱۳۳۷ روستای قلعه نو شهرستان جیرفت است، اظهار داشت: این شهید در عملیات رمضان سال ۱۳۶۱ به عنوان فرمانده یکی از سه گردان تیپ ثارالله بود.

وی ادامه داد: وی در منطقه جنگی کوشک زخمی و قطع نخاع شد و به عنوان اولین جانباز قطع نخاعی شهرستان جیرفت پس از ۳۸ سال ویلچر نشینی در هشتم مردادماه ۱۳۹۹ پس از تحمل درد و بیماری های ناشی از جانبازی به جمع دوستان شهیدش  پیوست.

وی نقطه قوت این مستند را ارتباط سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با فرمانده گردانش در عملیات رمضان عنوان کرد و گفت: در این مستند سعی شده این موضوع به تصویر کشیده شود.

مستندساز جیرفتی با بیان اینکه جرقه ساخت و تولید این مستند سال ۷۸ و ۷۹ به دلیل مراودات با سردار شهید حاج اسد زده شد، گفت: متاسفانه شهید رئیسی هرگز راضی نشد جلو دوربین برود لذا  تولید مستند کلید نخورد.

وی افزود: بهمن ماه ۱۳۹۹ با پیشنهاد خانواده شهید و معاونت فرهنگی اداره کل بنیاد شهید استان کرمان مراحل تولید مستند اسدثارالله کلید خورد و تیرماه سال جاری پایان یافت.

 وی با بیان اینکه ۱۰ نفر عوامل تولید در ساخت مستند اسد ثارالله همکاری کردند، اظهار داشت: تصویربرداری این مستند را مجید مجاز و کارگردانی و نویسندگی این اثر بر عهده خودم بود و گویندگی و بازیگر راوی را هم ساسان سنجری بر عهده گرفتند.

پیرنیا گفت: از آنجایی که جیرفت چهره های شاخص و تاثیرگذاری بسیاری در دفاع مقدس بخصوص لشکر ۴۱ ثارالله دارد بارها تصمیم گرفتم در راستای شناساندن این شخصیت ها به نسل جوان کاری انجام دهم.

وی با بیان اینکه تمام مراحل تولید این اثر در شهرستان جیرفت انجام شده است، افزود: این مستند ۵۰ دقیقه ای که روایت زندگی حاج اسد از کودکی تا شهادت است، از سیمای شبکه استان کرمان پخش می شود.

وی ادامه داد: معرفی ابعاد شخصیتی حاج اسد در دوران مبارزات انقلابی در جیرفت، حضور در جنگ هشت ساله و دوران جانبازی از جمله پلان های این مستند است. 

مستندساز جیرفتی به ابعاد شخصیتی شهید اشاره کرد و گفت: حاج اسد از آن دست آدم هایی بود که اعتقادشان در تک تک سلول های بدنشان رخنه کرده بود. 

وی تصریح کرد: ایشان عشق به انقلاب و حضرت امام خمینی (ره) را با شناخت کامل ناشی از تحقیق و مطالعه به دست آورده بود. 

وی ادامه داد: اندیشه انقلابی جوانان جیرفتی موجب شد تا حاج قاسم جوان ۲۴ ساله ایی چون حاج اسد را فرمانده گردانش منصوب کند.

وی با بیان اینکه حاج اسد رئیسی به قدری به اعتقادات دینی اش ایمان داشت که حتی در زمان جانبازی هم لحظه ایی از معبودش غافل نشد و شکواییه ایی نداشت، بیان داشت: در طول ساخت این مستند با ابعاد تازه ایی از شخصیت دینی و انسانی حاج اسد آشنا شدم و حاج اسد تا آخرین لحظات زندگی دنیوی اش پای اعتقاداتش ایستاد.

مستند ساز جیرفتی شهید حاج اسد رئیسی را الگویی موفق برای جوانان جیرفتی معرفی کرد و افزود: وی یک ولایت مدار واقعی بود و به این مهم همه دوستان حاج اسد اذعان دارند.

وی ادامه داد: شهید حاج اسد رئیسی را باید بعنوان نخبه جیرفتی معرفی کرد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha