خیران و نیکوکاران کمک به فقرا و مستمندان را  فراموش نکنند

کرمانشاه- ایرنا- امام جمعه اهل سنت کرمانشاه با اشاره به مشکلات مردم در این روزهای سخت اقتصادی و معیشتی از خیران خواست به فقرا و نیازمندان کمک کنند و آنها را در این شرایط تنها نگذارند.

به گزارش ایرنا؛ ماموستا "عبدالرحمن مرادی" در خطبه های نماز جمعه در مسجد جامع شافعی، افزود: کمک یه فقرا و نیازمندان را مورد تاکید دین اسلام و بزرگان این دین دانست و افزود: انتظار می رود در جامعه اسلامی اغنیا با کمک به مستمندان نسبت به کاهش تعداد فقرا کمک نمایند.

او با قدردانی از مردم خیرکرمانشاه که در مناسبت های مختلف همیشه در صحنه هستند و یه نیازمندان کمک می کنند، گفت: خوشبختانه فرهنگ کمک به نیازمندان در استان کرمانشاه نهادینه شده و در طول ایام سال شاهد کمک های خوب مردم به نیازمندان هستیم.

خطیب جمعه اهل سنت کرمانشاه در ادامه خطبه های خود به فرازهایی از پیام مقام معظم رهبری به خواهران و برادران مسلمان در سراسر جهان به مناسبت ایام حج اشاره کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی امسال همزمان با ایام حج همانند سالهای گذشته که پیام برای کنگره عظیم حج داشتند، پیامی صادر فرمودند اما اینبار مورد خطاب ایشان کل برادران و خواهران مسلمان سراسر جهان بود، زیرا دو سال است که ما شاهد تعطیلی حج برای مسلمین جهان هستیم.

او گفت: در این پیام کوتاه اما پرمغز و پر محتوا معظم له به نکات بسیار ظریفی اشاره فرموده اند که به چند مورد اشاره می کنیم.

خطیب جمعه اهل سنت کرمانشاه در ادامه به پیام رهبر معظم انقلاب و تاکید ایشان به محرومیت امت اسلامی از نعمت حج اشاره کردند که فرمودند: "امسال نیز امت اسلامی از نعمت عظیم حج محروم ماند و چشم مشتاق مؤمنان را از مشاهده نماد وحدت و عظمت و معنویت امت اسلامی محروم ساخت و البته این امتحانی است همچون خیلی از امتحان های تاریخ اسلام و خواهد گذشت و باتوجه به عدم انجام این رکن اسلامی از طرف مسلمین جهان ولی اگر زیارت بیت نبود اما توجه وذکر رب البیت و خشوع و تضرع و استغفار همچنان وجود دارد". 

ماموستا مرادی افزود: رهبر معظم انقلاب در ادامه به عظمت از دست رفته امت اسلامی اساره کردند و فرمود: امت امروزی اسلامی دارای جمعیت عظیم و سرزمین گسترده وثروت های طبیعی و بی شمار بوده ولی ما ملت ها و امت زنده و بیدار می خواهیم که در ۱۵۰سال اخیر ملت مسلمان نقشی در سرنوشت کشورها و دولت های خود نداشته اند.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه در بخش پایانی خطبه های خود بر توبه از گناهان تاکید کرد و گفت: مسلمانان پس از ارتکاب هر گناهی باید توبه کنند.

ماموستا مرادی همچنین بر ایمان، تقوا و عمل صالح در جامعه تاکید کرد و افزود: احکام دین مبین اسلام در جامعه اسلامی باید پیاده و اجرایی شود.

او از خانواده نیز خواست فرزندان خود را با مسجد و احکام و دستورات دین اسلام آشنا کنند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha