آغاز پرداخت پول مالباختگان پرونده پرهام آزادشهر و چند خبرکوتاه دیگر
عکس آرشیوی از دادگاه پرونده پرهام آزادشهر

گنبدکاووس - ایرنا - آغاز پرداخت پول مالباختگان پرونده پرهام آزادشهر، تامین ۱۶۰ میلیارد ریال برای بازنگری طرح هادی در ۱۵۰ روستای گلستان، مسدود کردن محور خوش ییلاق، انسداد ۶ حلقه چاه غیرمجاز در مینودشت و گالیکش و دستگیری عامل جنایت در کلاله از مهمترین اخبار روز سه شنبه این استان است.

رییس کل دادگستری گلستان از آغاز پرداخت پول مالباختگان پرونده معروف به پرهام آزادشهر خبر داد و گفت: اموال محکومان که توقیف شده بود پس از چند مرحله برگزاری مزایده به فروش رفت و پول آن امروز به حساب دادگستری واریز و بلافاصله پس از انجام تشریفات مالی به حساب حدود هزار و ۷۰۰ مالباخته استان واریز شد. 

هادی هاشمیان افزود: در این مرحله برای همه شاکیانی که در دادسرا حاضر شده و درخواست رد مال داده بودند، ۱۵ درصد از مبلغ پولشان به حساب آنها واریز شد.

وی ادامه داد: هفته آینده از دادسرای گرگان با حدود ۴۰۰ نفر از شاکیان گلستانی که شماره حساب اشتباه اعلام کرده بودند تماس گرفته می‌شود و  پس از دریافت شماره حساب جدید، پول این افراد نیز واریز خواهد شد و نیاز به مراجعه حضوری نیست.

رییس کل دادگستری گلستان گفت: پول حدود ۲۰۰ مالباخته استان سیستان و بلوچستان هم از هفته آینده پس از محاسبه درصد هر نفر، به تدریج به حساب آنان واریز می‌شود.

هاشمیان افزود: مابقی پول مالباختگان هم پس از مزایده اموالی که تا الان به فروش نرفته است، پرداخت می‌شود و یکی از محکومان این پرونده هم تاکنون موفق به جلب رضایت حدود ۱۰۰ نفر از شاکیان این پرونده شده است.
وی بیان کرد: بررسی دوباره لیست اموال محکومان این پرونده و برگزاری چند باره مزایده املاک توقیفی، علت زمان‌بر شدن پرداخت پول مالباختگان بود.

به گفته وی، در پرونده ۳۳ هزار صفحه‌ای معروف به پرهام آزادشهر که رای آن آذرماه سال ۹۸ در دادگاه ویژه رسیدگی به مفاسد اقتصادی استان صادر شد، بیش از ۲ هزار شاکی از گلستان بودند که هزار و ۱۴۰ میلیارد ریال (۱۱۴ میلیارد تومان) مال خود را از دست دادند.

وی اظهارداشت:‌ سه محکوم این پرونده از سال ۹۲ با این ادعا که می‌توانند خودروهای ساخت داخل را چند میلیون تومان پایین‌تر از قیمت بازار به مشتریان بفروشند، از مردم کلاهبرداری کردند.

**

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان گفت: طرح هادی حدود ۴۰۰ روستای استان نیازمند بازنگری است که با پیگیری مسوولان در سطح ملی، مبلغ ۱۶۰ میلیارد ریال برای انجام مطالعات و بازنگری طرح‌های هادی ۱۵۰ روستای گلستان اختصاص یافت.

سیدمحمد حسینی افزود: با تامین این مبلغ حدود ۴۰ درصد روستاهای نیازمند بازنگری استان کارسازی و بسیاری از مشکلات روستانشینان رفع خواهد شد.

**

فرمانده انتظامی مینودشت گفت که ماموران پلیس امنیت عمومی با اطلاع از یک مورد تیراندازی در یکی از روستاهای این شهرستان به محل اعزام شدند و در یک عملیات غافلگیرانه متهم را شناسایی و دستگیر کردند.

سرهنگ علی‌اکبر بای افزود: متهم در تحقیقات اولیه پلیس به بزه ارتکابی اعتراف و انگیزه خود را از تیراندازی اختلافات شخصی اعلام کرد.

 **

فرماندار آزادشهر گفت: طبق مصوبات ستاد کرونا شهرستان و استان، از امروز سه شنبه ورود خودروهای با پلاک غیربومی و خروج خودروهای با پلاک بومی از محور خوش ییلاق حتی با ارائه مجوز تردد ممنوع است.

حمیدرضا ملک حسینی با بیان اینکه تمام مجوزهای تردد صادر شده از سوی فرمانداری فاقد اعتبار و لغو شده است، اظهارداشت: این محور توسط نیروی انتظامی و پلیس راهور مسدود شده و به شدت تحت کنترل است.

 **

مرتضی مصطفی لو ‌رییس اداره منابع آب مینودشت و گالیکش گفت: امسال ۳۰ حلقه چاه غیرمجاز در این ۲ شهرستان شناسایی و با هدف مبارزه با آبخوان‌خواری تاکنون ۶ حلقه چاه مسدود شده است.

 **

علیرضا کریمیان مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) گالیکش گفت: ۳۵ راس دام سبک و یک راس دام سنگین نذیری به ارزش یک میلیارد ریال توسط نیکوکاران این شهرستان در روز عرفه برای توزیع در میان نیازمندان قربانی شد.

 ** 

فرمانده انتظامی آق‌قلا نیز از کشف ۲ تن و ۵۰۰ کیلوگرم کود شیمیایی فاقد مجوز خبر داد و گفت: ماموران یگان امداد شهرستان حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه خودرو نیسان مشکوک و پس از هماهنگی قضایی آن را متوقف کردند.

سرهنگ اکبر سجادی اظهارداشت: در بازرسی از خودرو ۵۲ کیسه کود شیمیایی اوره فاقد مجوز به وزن ۲ تن و ۵۰۰ کیلوگرم و ارزش ۸۸ میلیون ریال کشف و یک متهم در این رابطه دستگیر شد.

 **

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) کلاله گفت: این نهاد با همراهی ۲۰ مرکز نیکوکاری در شهر و روستا و مشارکت خیرین در روز عرفه ۱۰۰ راس دام سبک و سنگین را با رعایت دستورالعمل بهداشتی قربانی کرد تا  گوشت‌ها در بسته‌های ۲ کیلوگرمی بین مددجویان و نیازمندان توزیع شود.

عباسعلی قربانی افزود: جمع آوری و توزیع نذورات قربانی مردم در طول سه روز آینده ادامه خواهد داشت و پیش بینی می‌شود ارزش ریالی این نذورات بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال باشد.

 **

علی‌اکبر نصیری، مدیرعامل شرکت توزیع گلستان از کشف ۶ دستگاه تولید رمز ارز غیرمجاز در گنبدکاووس خبر داد و گفت: دارندگان دستگاه‌های غیرمجاز تولید رمز ارز علاوه بر پرداخت صورتحساب برق مصرفی با بالاترین تعرفه به دستگاه قضا معرفی و مورد پیگیری قانونی قرار خواهند گرفت.

 **

فاطمه حکم آبادی بخشدار مرکزی آزادشهر گفت: عملیات آسفالت روستای تیلان به مساحت سه هزار متر مربع و با چهار میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال اعتبار با مشارکت دهیاری و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آغاز شد.

 **

فرماندار کلاله گفت که با توجه به سیر صعودی شیوع کرونا، ورود به تمام تفرجگاه‌ها و اماکن تفریحی این شهرستان ممنوع و راه دسترسی آنها نیز مسدود شده است.

محمد ابراهیمی تودرواری افزود: هیچ گونه کارت ترددی در فرمانداری کلاله صادر نخواهد شد و ورود خودروهای غیر بومی به این شهرستان ممنوع است و در صورت مشاهده توسط پلیس اعمال قانون خواهد شد.

**

فرمانده انتظامی کلاله از تسلیم عامل وقوع جنایت در این شهرستان خبر داد و گفت: به دنبال اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره تیراندازی در یکی از روستاهای کلاله بلافاصله تیمی از ماموران انتظامی به محل اعزام شدند.

سرهنگ سیدخلیل هاشمی افزود: با حضور ماموران در محل مشخص شد متهم با سلاح شکاری به ۲ نفر از اهالی روستا تیراندازی و از محل متواری شد که مجروحان توسط عوامل امدادی به بیمارستان انتقال یافتند اما به دلیل شدت جراحات فوت کردند.

وی تصریح کرد: اقدامات میدانی و اطلاعاتی پلیس برای دستگیری قاتل آغاز شد و ماموران در چند مرحله به مخفیگاه‌های متهم رفتند اما موفق به دستگیری وی نشدند.

سرهنگ هاشمی افزود: سرانجام قاتل فراری با تنگ شدن عرصه، خود را به ماموران معرفی کرد و یک قبضه اسلحه شکاری غیر مجاز از وی کشف شد.

فرمانده انتظامی کلاله اضافه کرد: متهم که در تحقیقات پلیس انگیزه خود از این جنایت را اختلافات قبلی با مقتولان بر سر تخریب زمین‌های کشاورزی‌اش توسط احشام اعلام کرد پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha