عملیات اجرایی آزادراه لردگان به ایذه آغاز شد

شهرکرد-ایرنا- عملیات اجرایی احداث آزادراه لردگان چهارمحال و بختیاری به ایذه خوزستان روز سه‌شنبه با حضور سید حمید پورمحمدی معاون امور اقتصادی و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه آغاز شد.

معاون امور اقتصادی و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه در آیین کلنگ‌زنی آزادراه لردگان به ایذه گفت: برای اجرای مرحله نخست این طرح یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اختصاص یافت.
سید حمید پورمحمدی تاکید کرد: اجرای کامل این طرح در مدت سه سال به هشت هزار میلیارد ریال دیگر نیاز دارد.
وی افزود: در سطح ملی به‌دنبال راهکاری برای دریافت مصوبه‌ای به‌منظور اختصاص کامل اعتبار برای آزادراه لردگان به ایذه هستیم.
پورمحمدی تصریح کرد: پیمانکار این پروژه از سمت ایذه خوزستان کار خود را از هفته قبل آغاز کرده است و قطعه ایذه به اهواز هم تا سال آینده به پایان می‌رسد.
 وی یادآور شد: با اجرای این طرح لردگان در یک چهارراه ترانزیتی ارتباطی قرار می‌گیرد و این جاده فلات مرکزی ایران و قطب‌های صنعتی خوزستان و اصفهان را به خلیج‌فارس متصل می‌کند.
استاندار چهارمحال و بختیاری نیز گفت: ۲ محور ارتباطی در این استان حائز اهمیت و سرنوشت‌ساز است.
اقبال عباسی تاکید کرد: این طرح‌ها شامل جاده شهرکرد به بروجن به لردگان به ایذه و محور ارتباطی شهرکرد به شلمزار به ناغان به خوزستان است.
وی یادآور شد: تکمیل این جاده‌ها وضعیت اقتصادی چهارمحال و بختیاری را متحول می‌کند.
عباسی تصریح کرد: وضعیت کمی و کیفی جاده‌های چهارمحال و بختیاری از میانگین کشوری بالاتر است اما در گذشته به‌حدی کم‌کار شده که به‌نظر می‌رسد در این شاخص عقب هستیم.
وی با ارزیابی مطلوب از روند اجرایی طرح‌های جاده‌ای و راهسازی در چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: کمربندی‌های شهرکرد، بروجن و سایر جاده‌های ارتباطی این استان از اعتبارات مطلوبی بهره‌مند است.
عباسی افزود: هم‌اکنون چهار پیمانکار در جاده شهرکرد به ناغان و ۲ در محور ارتباطی بروجن به لردگان مشغول به کار هستند و یک پیمانکار جدید از هفته آینده فعال می‌شود.
به گزارش ایرنا، عملیات اجرایی احداث قطعه نخست احداث آزادراه لردگان به خوزستان به‌طول هفت کیلومتر و با یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار آغاز شد.
مطالعات تونل‌ها، پل‌ها و ابنیه فنی این پروژه در حال انجام است.
لردگان در ۱۷۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha