انقلاب اسلامی ایده کاپیتالیسم و سوسیالیسم را به هم ریخت

تبریز-ایرنا- رییس دانشگاه تبریز با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران واقعه ای بسیار بزرگ و شگرف در جهان سیاست بود، گفت: انقلاب اسلامی ایده و تفکرات نشات گرفته از کاپیتالیسم و سوسیالیسم را به هم ریخت.

رضا مجیدی روز یکشنبه در دومین همایش انقلاب اسلامی، فرصت ها و چالش ها در دانشکده الهیات و علوم اسلامی دانشگاه تبریز، افزود: انقلاب اسلامی ایران در زمان خودش به عنوان نهضت بزرگ تاریخ معاصر معادلات تمدنی رایج مبتنی بر ارزش های شرقی و غربی، تفکر سرمایه داری و سوسیالیستی را بر هم ریخت و بارقه امید در دل مستضعفان جهان ایجاد کرد.

 وی اضافه کرد: انقلاب اسلامی ایران با توجه به موقعیتی که در جهان داشت با ظهور خود تحولی عظیمی به وجود آورد.

مجیدی اظهار داشت: مردم مومن و ولایی ایران طی سال های پس از انقلاب با انواع بحران ها دست و پنجه نرم کرده و در برابر تحریم های ظالمانه ایستادند و فرصت های زیادی ایجاد کردند که بر همین مبنا کارآمدی سیاسی بعد از نظام جمهوری اسلامی در ایران شکل گرفت.

وی ادامه داد: به رغم سخت ترین تحریم ها و تهدیدهائی که در طول سال های پس از انقلاب متوجه جمهوری اسلامی ایران است، باز هم مردم ایران با رهنمودهای پرچمدار کبیر انقلاب امام خمینی(ره) و بعد از ارتحال ایشان با منویات و هدایت مقام رهبری توانستند قله های علم و فناوری، فضایی، درمان و بهداشت و سایر زمینه های مهم را فتح کنند و به پیشرفتهای عظیمی نائل شوند.

دبیر علمی این همایش نیز گفت: انقلاب ها برای پرواز در اوج به ۲ بال رهبری و مردم نیاز دارند و انقلاب اسلامی از این ۲ بال برخوردار بود که پیوند آنها باعث پیروزی انقلاب شد و اینک برای رسیدن به تمدن اسلامی قدم بر می دارد.

حسین احمدی افزود: در حوزه کارآمدی و بیان فرصت ها و چالش ها با استفاده از تجربیات همایش دور اول، در این دوره با ۲ محور کلیدی و اساسی شامل بیانیه گام دوم و محور مقاومت و مکتب حاج قاسم که موج بیداری شکل گرفته است این همایش برگزار شد.

وی اعلام کرد: در این همایش حدود ۱۴۰ مقاله از ۱۸۴ مقاله رسیده به دبیر خانه همایش، مورد پذیرش قرار گرفت و نشست های تخصصی نیز در قالب پنج پنل تخصصی با حضور اساتید برجسته تشکیل شد.

دومین همایش ملی انقلاب اسلامی، فرصت ها و چالش ها به صورت ویدیو کنفرانس و با حضور رئیس و اعضای هیات علمی گروه الهیات دانشگاه تبریز و سایر پژوهشگران حوزه‌ی انقلاب اسلامی در دانشگاه تبریز برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha