تکمیل بزرگراه بهشهر-قوچان ۱۵ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد  

بجنورد-ایرنا- مدیرکل ساخت و توسعه راههای منطقه شمال شرق کشور گفت: حدود ۹۰ کیلومتر از اجرای پروژه راهسازی بهشهر-قوچان باقی مانده است که تکمیل آن ۱۵ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

مهدی نظریان روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طول پروژه بزرگراهی بهشهر-قوچان ۶۶۰ کیلومتر است که در سال های متمادی  بخش های مختلف و پرترافیک بر اساس اولویت به بهره براری رسیده و اکنون ۹۰ کیلومتر باقی مانده است که ۳۰ کیلومتر از آن در خراسان شمالی است.

وی با بیان اینکه پیمانکاران و مشاوران این پروژه ۱۳ هزار میلیارد ریال طلب دارند، کمبود اعتبار را از مشکلات اساسی برای اجرای طرح عنوان کرد و گفت: تلاش داریم تا بخش های باقیمانده طرح، بر اساس اولویت و بارترافیکی، در برنامه تکمیل قرار گیرد.
نظریان گفت: امسال برای اجرای این طرح بزرگراهی، هزار میلیارد ریال اعتبار ابلاغ شد و با تخصیص 100 درصدی اعتبار این پروژه، باز هم در خرید و تامین قیر  با مشکل مالی روبه رو هستیم.
مدیرکل ساخت و توسعه راههای شمالشرق کشور اظهار داشت: بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی و  دستوالعمل ابلاغی وزارت راه و شهرسازی  قیر رایگان به پروژه های راه روستایی اختصاص می یابد و طرح های راهسازی بزرگراهی  باید این مصالح را به صورت آزاد خریداری کنند .
نظریان خواهان تجدید نظر مجلس شورای اسلامی نسبت به این مصوبه در بودجه سال آینده کل کشور شد.
وی خاطرنشان کرد : محور سراسری بهشهر – گرگان– بجنورد- مشهد یکی از پرتردد ترین محور های اصلی کشور محسوب می شود که از نظر ترانزیت بار به شمال شرق کشور و کشورهای آسیای میانه و هم تردد زوار بارگاه ملکوتی امام رضا(ع)  از اهمیت بالایی برخوردار است.
نظریان کمبود اعتبار و عدم تخصیص به موقع بودجه، گرانی قیر و سایر فهرست بهاء اجرای طرح های راهسازی را دلیل اصلی عدم تکمیل چهار خطه محور بجنورد- جنگل گلستان طبق برنامه ریزی اعلام کرد.
مدیرکل ساخت و توسعه راههای منطقه شمال شرق کشور افزود: تلاش داریم تا در صورت مساعد بودن شرایط آب و هوایی، ۹ کیلومتر از ۳۰ کیلومتر باقی مانده این محور در خراسان شمالی در ورودی چمن بید، نیمه دوم امسال به بهره براری برسد.

طرح چهار خطه محور بجنورد- جنگل گلستان از شریان های اصلی ارتباطی خراسان شمالی به استان های شمالی کشور و تهران محسوب می شود که طرح چهار خطه آن از دهه ۸۰ در دستور کار قرار گرفت که هر بار به دلیل عدم تخصیص به موقع اعتبار نیمه کاره ماند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha