فاز نخست تالار مرکزی ساری تا پایان دولت به بهره‌برداری می‌رسد

ساری - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران از برنامه‌ریزی برای بهره‌برداری از تالار مرکزی ساری تا پایان دولت دوازدهم خبر داد و گفت: پس از افتتاح سالن ورزشی ۶ هزار نفری ماهفروجک ساری در تلاش هستیم فاز نخست تالار مرکزی ساری را نیز به بهره‌برداری برسانیم.

مهدی رازجویان روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا پیشرفت فیزیکی تالار مرکزی ساری را بیش از ۹۵ درصدی اعلام کرد و افزود : با توجه به اهمیت این تالار برای مرکز مازندران ، تلاش ها بر پایان فاز نخست آن و بهره برداری تا پیش از پایان دوره فعالیت دولت دوازدهم است.

وی گفت : تامین اعتبار خوبی برای تکمیل این پروژه انجام شده و تا دو هفته دیگر دست‌کم دو سالن از آن به بهره‌برداری می‌رسد.

این مسئول خاطرنشان کرد: پیمانکار در حال ادامه عملیات اجرایی است و بسیاری از کارهای عمرانی در فضاهای مختلف این تالار از جمله بخش اداری و نگارخانه‌ها تکمیل شده است. سقف فضای مرکزی مجموعه نیز طی روزهای دیگر تکمیل می‌شود.

معاون عمرانی استاندار خاطرنشان کرد: با توجه به طولانی شدن روند ساخت این پروژه تلاش بر این است که بخش‌های مهمی از تالار به بهره‌برداری برسد و در اختیار اهالی فرهنگ و هنر قرار بگیرد.

وی افزود: سالن اصلی مجموعه در حال حاضر به بهره‌برداری نمی‌رسد ، اما دو سالن دیگر مجموعه و فضای اداری افتتاح خواهد شد.

رازجویان اظهار کرد: برای تسریع و مانع‌زدایی اجرای این پروژه صبح روز شنبه ۲۶ تیر با مدیر و پیمانکاران جلسه‌ای خواهیم داشت تا در فرصت باقی مانده حداقل دو سالن را به بهره‌برداری برسانیم.

وی افزود : برخی از تجهیزات سالن‌ها مانند تجهیزات نور و صندلی‌ها بسیار گران است و به همین دلیل تصمیم گرفته شد که مجموعه در دو فاز به بهره‌برداری برسد.

تالار مرکزی ساری سال ۱۳۸۶ با هدف تامین فضای مناسب برای انجام فعالیت‌های مهم فرهنگی هنری استانی و ملی و نیز فراهم کردن فضا برای فعالیت هنرمندان کلنگ‌زنی شد و در همان زمان بنا بر این بود که این پروژه با توجه به اولویت‌دار بودن در مدت سه سال به بهره‌برداری برسد.

این پروژه فرهنگی در ۶ سال نخست تا پیش از روی کار آمدن دولت یازدهم حدود ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت و متوقف شده بود.

توقف این پروژه به یکی از دغدغه‌های اهالی فرهنگ و ادب مازندران تبدیل شد تا اینکه دکتر محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مرداد ماه سال گذشته در سفر ۲ روزه خود به استان مازندران از عملیات اجرایی تالار مرکزی شهر ساری بازدید کرد و تخصیص اعتبارات مورد نیاز این پروژه را کلید زد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha