۲۴ تیر ۱۴۰۰، ۱۰:۴۳
کد خبرنگار: 1435
کد خبر: 84404728
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

"چارک" فرصتی برای الگوگیری روستاهای کشور است

۲۴ تیر ۱۴۰۰، ۱۰:۴۳
کد خبر: 84404728
"چارک" فرصتی برای الگوگیری روستاهای کشور است

بوشهر-ایرنا- رئیس کمیسیون توسعه فعالیت های تبلیغی و ترویجی قرآنی کشور گفت: روستای قرآنی "چارک" استان بوشهر فرصتی برای الگوگیری دیگر روستاهای در زمینه توسعه فعالیت های قرآنی است.

به گزارش ایرنا، محمد مهدی عزیززاده روز پنجشنبه در دیدار با قاریان، فعالان قرآنی و گروه تواشیح بین‌المللی معراج دهکده قرانی چارک استان بوشهر بیان کرد: قرآن کتابی آسمانی است که از بدو خلقت انسان در زندگی بشر تاثیرگذار بوده است.

وی افزود: تلاوت قرآن در کشور جغرافیایی است که استان بوشهر و سه استان دیگر در راس آن قرار دارند.

عزیززاده با بیان اینکه قاریان معلمان و مروجان علوم دینی و قرآنی هستند، اظهار کرد: این موهبت الهی نصیب افراد برتر و برگزیده کره خاکی شده که خداوند به آنها نگاه ویژه داشته است.

وی عنوان کرد: سادات و غیر سادات روستا به قرآن تسلط کافی دارند و این برای روستای چارک یک افتخار است.

عزیززاده اضافه کرد: انتخاب چارک به عنوان روستای قرآنی کشور یک فرصت برای الگو گرفتن از فعالیت‌های روستا است.

وی افزود.: قرآن کریم باارزشمندترین هدیه خداوند برای بشر است که بهترین راهنما در برابر مشکلات است.

عزیززاده اظهار کرد: مدیران و مربیان قرآنی بیشترین نقش در ترویج علوم دینی و قرآنی دارند و باید این مهم را مرهون این افراد باشیم که در این راه با تمام وجود خدمت می کنند.

وی افزود: توجه به ذائقه فرهنگی و هنری نیز باید در اولویت موسسه باشد تا در کنار قرآن، فرهنگ و هنر نیز رشد یابد.

عزیز زاده از مدیر موسسه برای فعالیت های اثرگذار در راستای ترویج فرهنگ علوم دینی و قرآنی تشکر کرد و ادامه داد: فعالیت در این حوزه باید با عشق و علاقه به قرآن همراه باشد که این ویژگی در روستای چارک به عنوان شاخص وجود دارد

رئیس شورای روستا چارک دشتی نیز گفت: این صدای رسا یک موهبت الهی است که نیاز به تقویت دارد و این مهم با گسترش کلام وحی محقق می‌شود.

سید محمدامین ابطحی افزود: سادات، قاریان و فعالان قرآنی به‌ لطف خداوند، آموزش و ترویج قرآن را وظیفه ذاتی خود می‌دانند و با آغوش باز آماده این اقدام هستند.

اجرای گروه تواشیح کودکان و جوانان، قرائت قرآن توسط سید طاها حسینی قاری برجسته کشوری از چارک، اجرای تک نفره تواشیح توسط سید عطاءالله حسینی و ارائه فعالیت‌های بانوان روستا در قالب کلیپ از برنامه‌های دیگر این دیدار بود

سید اسدالله حسینی  مدیرمسئول موسسه فرهنگی قرآن و عترت ثقلین نیز در این بازدید به طور مختصر گزارشی از مسائل و مشکلات و دوره‌های آموزشی در فضای مجازی و حضوری را بیان کرد.

روستای چارک از توابع شهرستان دشتی استان بوسهر به عنوان نخستین دهکده و روستای قرآنی کشور معرفی شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha