روزانه بیش از هزار واکسن کرونا در مهاباد تزریق می‌شود

مهاباد- ایرنا- مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: روزانه بیش از هزار واکسن کرونا به افراد واجد شرایط و جامعه هدف تعیین شده در این شهرستان تزریق می‌شود.

بهاء الدین حسینی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون بیش از ۱۰ هزار نفر شامل سالمندان و افراد واجد شرایط طبق اولویت‌های تعیین شده توسط وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی انواع واکسن کرونا دریافت کرده اند که از این تعداد بیش از ۶ هزار نفر دوز دوم خود را نیز تزریق کرده‌اند.

وی ادامه داد: در زمان حاضر با ورود واکسن‌های جدید به شهرستان، تزریق آن به گروههای سنی بالای ۶۵ سال در شهرستان آغاز شده است که این مهم به تدریج و طی فراخوان انجام می‌شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: طبق برنامه اعلام شده اولویت کنونی تزریق واکسن کرونا گروه سنی ۶۵ سال به بالا است که امیدواریم این روند در مدت کوتاهی به پوشش کامل برسد.

حسینی با اشاره به اینکه ۱۷ مرکز شهری و روستایی برای اجرای طرح واکسیناسیون کرونا در مهاباد راه اندازی شده است، بیان کرد: این مراکز شامل ۲ مرکز تجمیعی واقع در بیمارستان موقت و دانشگاه آزاد، چهار مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی، یک پایگاه ثابت واقع در بیمارستان و ۱۰ مرکز روستایی است.

وی بیان کرد: واکسن‌های اختصاص یافته به شهرستان، قبل و پس از عملیات تزریق در سامانه‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با حضور نمایندگان بخش‌های نظارتی، بهداشتی و درمانی ثبت و ضبط شده و همه دریافت‌کنندگان آن قابل رصد و پایش هستند.

حسینی، همچنین نسبت به کاهش استفاده از ماسک و عادی انگاری کرونا از سوی شهروندان ابراز نگرانی کرد و گفت: سهل انگاری در رعایت شیوه نامه های بهداشتی به ویژه در استفاده از ماسک علاوه بر اینکه سلامت شهروندان را تهدید می‌کند، اقتصاد و پویایی شهرستان را هم با چالش جدی روبرو خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، تاکنون بیش از ۴۰۰ نفر در مهاباد به علت ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha