طرح جمع آوری متکدیان در مهاباد اجرایی شد

مهاباد- ایرنا- فرماندار ویژه مهاباد گفت: طرح تشدید جمع آوری متکدیان با تشکیل اکیپ ویژه توسط عوامل شهرداری در سطح شهر آغاز شده است.

عارف خدرلو روز چهارشنبه در جلسه جمع آوری متکدیان در مهاباد افزود: با شناسایی و گرفتن آمار دقیق متکدیان، افراد نیازمند واقعی بین آنان به مراکز نیکوکاری فعال معرفی شده و از پتانسیل آنان برای بهبود وضعیت مالی این افراد استفاده می شود.

وی اظهار داشت: بسیاری از متکدیان سطح شهر استحقاق دریافت کمک مالی را ندارند و از فعالان حوزه رسانه درخواست داریم نسبت به فرهنگ سازی و نحوه برخورد با متکدیان وارد عمل شوند.

فرماندار مهاباد با اشاره به اینکه میزان مشارکت مردمی در مهاباد بالاست، اضافه کرد: اغلب متکدیان جمع آوری شده مربوط به شهرهای مجاور بوده که از احساسات شهروندان سوء استفاده می‌کنند.

وی با تاکید طرح جمع آوری متکدیان به صورت روزانه توسط شهرداری گفت: همچنین ماهانه طرح های ضربتی جمع آوری معتادان متجاهر که اغلب اقدام به گدایی می کنند، انجام خواهد شد.

خدرلو بیان کرد: همچنین پلیس فتا نسبت به شناسایی سایت های تبلیغ و معرفی شماره حساب برخی از موسسه های غیرمجاز در فضای مجازی افدام و برای مسدود کردن به دستگاه قضایی معرفی خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه راهداری نیز باید نسبت به جمع آوری متکدیان بین راهی وارد عمل شود، افزود: یک شماره تماس مردمی نیز برای اعلام شهروندان مبنی بر فعالیت متکدیان راه اندازی شده و از طریق رسانه در  اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

در ادامه جلسه مدیران اداره های بهزیستی، کمیته امداد و انجیوهای مردم نهاد به ارایه راهکاران مختلف برای مقابله با این پدیده اجتماعی تبادل نظر کردند.

به گزارش ایرنا، افزایش قابل توجه متدکیان به خصوص سرازیر شدن گدایانی از شهرهای مختلف به مهاباد موجب اعتراض شهروندان شده و همچنین چهره شهر را نیز زشت کرده است.

مهاباد با ۲۴۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha