۲۳ تیر ۱۴۰۰، ۱۳:۰۰
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 84403745
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تدوین نقشه راه همکاری مشترک زنجان و ارمنستان موجب تقویت روابط می‌شود

زنجان – ایرنا – استاندار زنجان گفت: با تدوین یک نقشه راه همکاری مشترک بین این استان و ارمنستان زمینه تقویت همکاری های تجاری و اقتصادی فراهم می شود.

فتح الله حقیقی روز چهارشنبه در دیدار با سفیر ارمنستان به سابقه تاریخی و ظرفیت های اقتصادی و تولیدی استان زنجان اشاره کرد و افزود: از ۶۵ نوع ماده معدنی، ۳۶ نوع آن در این استان وجود دارد و نکته قابل توجه در حوزه فعالیت های معدنی در استان این است که به هیچ وجه خام فروشی در این حوزه نداریم و محصولات معدنی با ارزش افزوده به فروش می رسند.

وی با بیان اینکه زنجان در حوزه تولید از استان های موفق کشور است، اظهار داشت: این استان در صنایع فولاد، نساجی، مواد شوینده و سنگ های تزیینی چرخه کامل تولید محصولات را دارد.

حقیقی با بیان اینکه ۷۵درصد تجهیزات و لوازم برق فشار قوی کشور در زنجان تولید می شود، گفت: محصولات تولیدی در این زمینه به کشورهای مختلف از جمله ارمنستان نیز صادر می شود.

وی با بیان اینکه زنجان در حوزه کشاورزی نیز ظرفیت های خوبی دارد، گفت: این استان در تولید و فرآوری زیتون قطب کشور محسوب می شود.

حقیقی افزود: زنجان ظرفیت های قابل توجهی نیز در تولید گیاهان دارویی و همچنین پرورش آبزیان دارد.

استاندار زنجان گفت: ما می توانیم از طریق ارمنستان سرمایه گذاری و صادرات را در حوزه هایی که دارای ظرفیت هستیم، در کشورهای اوراسیا دنبال کنیم.

وی ادامه داد: اگر این ارتباط را کشور ارمنستان برقرار کند هم به نفع ارمنستان و هم به نفع ما است.

استاندار زنجان با بیان اینکه ما می توانیم سرمایه گذاری مشترکی را با ارمنستان داشته باشیم، افزود: ما علاوه بر صادرات فعلی که به ارمنستان داریم، می توانیم میزان آن را از نظر کمیت و کیفیت بالا ببریم و البته در خصوص واردات از ارمنستان نیز می توان چنین کرد.

حقیقی اظهار داشت: ما می توانیم در زمینه های مختلف مثل فولاد، پروفیل، طیور و آبزیان با ارمنستان سرمایه گذاری های مشترک داشته باشیم، در حوزه آی تی و فناوری اطلاعات هم می توانیم تبادل دانش و اطلاعات و سرمایه گذاری داشته باشیم.

وی افزود: زنجان در حوزه صنایع دستی قابلیت های زیادی دارد به طوری به عنوان شهر جهانی ملیله ثبت شده است، ما می توانیم در این حوزه نیز سرمایه گذاری داشته باشیم و دانش و مهارت لازم را منتقل کنیم.

حقیقی گفت: در حوزه خدمات فنی و و مهندسی هم می توانیم ارتباط دانشگاهی و هم همکاری عملیاتی داشته باشیم، در حوزه راهسازی نیز این ظرفیت در استان وجود دارد که خدمات لازم را به ارمنستان ارائه دهد.

استاندار زنجان خواستار سفر متقابل اعضای اتاق بازرگانی ارمنستان و زنجان شد و اظهار داشت: این دیدارها می تواند منجربه به تدوین یک نقشه راه همکاری مشترک استان زنجان و ارمنستان شود.

ارمنستان و زنجان می توانند با همکاری متقابل وارد بازارهای ثالث بشوند

سفیر جمهوری ارمنستان در ایران نیز در این دیدار با بیان اینکه آشنایی متقابل و عمیق دو طرف منجر به انجام کارهای بهتر می شود، گفت: زنجان در حوزه صنعت، کشاورزی، معادن و صادرات توانایی خوبی دارد و بسیار مثمر ثمر خواهد بود که ارمنستان و زنجان بتوانند با همکاری متقابل وارد بازارهای ثالثی نیز بشوند.

آرتاشس تومانیان افزود: صورت مساله در لزوم سرمایه گذاری ها و همکاری های متقابل مشخص است.

وی اظهار داشت: ما با اتاق بازرگانی ارمنستان هماهنگی های لازم را برای سفر هیات تجاری و بازرگانی از زنجان به ارمنستان انجام داده ایم و امیدواریم مذاکرات منجر به کارهای اجرایی بشود.

سفیر جمهوری ارمنستان به دیدار خود با فعالان اقتصادی استان زنجان جهت آشنایی آنان با قوانین و زمینه های اقتصادی ارمنستان اشاره کرد و افزود: زنجان و ارمنستان هر کدام ظرفیت های خاص خودشان را دارند و برای همکاری های متقابل آشنایی با ظرفیت ها ضرورت دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha