خراسان شمالی دومین استان پیشگام در مشارکت سیاسی 28 خرداد شد

بجنورد- ایرنا- سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات در خراسان شمالی گفت: مردم خراسان شمالی با حضور۶۴ درصدی در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، دومین استان پیشگام در مشارکت سیاسی است.

عابدین عابدی مقدم روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: همچنین بجنورد  مرکز خراسان شمالی نیز با حضور ۵۶/۳۴ درصدی به عنوان دومین مرکز استان کشور با مشارکت بالای سیاسی است.
به گفته وی بیشترین مشارکت در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا با ۷۴.۱ درصد مربوط به شهرستان گرمه در جنوب این استان است.

عابدی مقدم با بیان این که در این دوره هیچگونه شکایتی از روند برگزاری انتخابات ریاست جمهوری دریافت نشده است، گفت: جدای از این که در انتخابات دوره گذشته کمترین تخلفات انتخاباتی را در بین استان ها را داشتیم در این دوره نیز با هم افزایی و همکاری خوب مردم، عوامل اجرای و نظارتی، هیچگونه تخلفی ثبت نشد.

مشارکت ۷ هزار عوامل نظارتی و اجرایی در انتخابات

سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات در خراسان شمالی گفت: در این دوره از انتخابات ۷هزار نفر از عوامل اجرایی مشارکت داشتند به گونه ای که این دوره با توجه به شرایط کرونایی کشور و استان، یک ونیم برابر بیشتر از نیاز، عوامل انتخاباتی برای برگزاری انتخابات در خراسان شمالی جذب شدند.

عابدی مقدم با بیان اینکه تاخیر شروع رای گیری در برخی از شعب رای استان آسیب شناسی می شود، تصریح کرد: دلیل تاخیر در همه شعب با حضور بازرس های ویژه ثبت شده و در حال بررسی است به گونه ای که باشناسایی عوامل تاخیر برخورد خواهد شد.

وی در خصوص عدم تزریق ۲ هزار واکسن کرونا به عوامل نظارتی و اجرایی انتخابات در استان گفت: با توجه به این که این دوزهای واکسن خیلی دیر دریافت شد و درصورت تزریق نیز امکان عدم حضور برخی از عوامل در پای صندوق رای وجود داشت از تزریق این واکسن ها صرف نظر شد.

عابدی مقدم افزود: براساس تصمیم شورای نگهبان این تعداد واکسن در اختیار ستادملی کرونا قرار خواهد گرفت.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا دیروز جمعه ۲۸ خردادماه  همزمان با سراسر کشور در خراسان شمالی  برگزارشد.

در این دوره از انتخابات ۶۷۲ هزار نفر از جمعیت ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی واجد شرایط اخذ رای بودند و ۲۵ هزار نفر نیز کار برگزاری این انتخابات را بر عهده داشتند که در آخرین انتخابات حدود ۵۷.۲ درصد از واجد شرایط استان در انتخابات شرکت کردند.

براساس اعلام ستاد انتخابات وزارت کشور حجت الاسلام سید ابراهیم رییسی از بین ۲۸ میلیون آرای مردم در این انتخابات  سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری  با کسب ۱۷ میلیون و ۹۲۶ هزار و ۳۴۵ رای  به عنوان هشتمین رییس جمهوری ایران از سوی مردم انتخاب شد. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha