۲۳ تیر ۱۴۰۰، ۱۲:۱۶
کد خبرنگار: 2182
کد خبر: 84403599
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سه مدرسه نمونه دولتی در جوانرود و ثلاث باباجانی راه‌اندازی شد

کرمانشاه - ایرنا - سه مدرسه نمونه دولتی (۲ مدرسه دخترانه و یک مدرسه پسرانه) در شهرهای جوانرود و ثلاث باباجانی راه اندازی شد تا در سال تحصیلی جدید پذیرای دانش آموزان مقطع متوسطه اول باشند.

به گزارش ایرنا، آیین افتتاح دبیرستان دخترانه نمونه دولتی در جوانرود روز چهارشنبه با حضور مسوولان استانی و محلی برگزار شد و این واحد آموزشی با نام مدرسه دخترانه ریحانه در ضمیمه دبیرستان پروین اعتصامی این شهر فعالیت آموزشی خود را آغاز کرد.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پروش استان کرمانشاه در مراسم افتتاح این واحد آموزشی گفت: دبیرستان نمونه دولتی ریحانه در مقطع متوسطه اول در سال تحصیلی جدید، پذیرای دانش آموزان است.

مرادی افزود: در صورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و موافقت ستاد کرونا،  کلاس‌های دانش آموزان در سال تحصیلی جدید حضوری خواهد بود.

مدیرآموزش و پرورش جوانرود نیز گفت: با راه اندازی دبیرستان نمونه دولتی دخترانه ریحانه زمینه برای حضور ۸۱ دانش آموز در سه کلاس پایه هفتم در ضمیمه دبیرستان پروین اعتصامی فراهم شد.

کیومرث میزایی با یادآوری مسائل و مشکلات فضاهای آموزشی شهرستان افزود: فضاهای آموزشی با محدودیت فراوانی مواجه اند و با وجود این محدودیت ها، در زمان زلزله سه هزار نفر به آمار دانش آموزان آن اضافه شد.

وی با بیان مسائل و مشکلات تحصیل در مناطق دوردست و محروم جوانرود اظهار کرد: ایجاد دبیرستان شبانه روزی در مناطق مرزی این شهرستان ضروری است.

مدیرآموزش و پرورش جوانرود همچنین به مشکلات حوزه آموزشی شهر شروینه اشاره کرد و یادآور شد: این شهر تنها شهر کشور است که مدرسه متوسطه دوم دخترانه ندارد.

شهرستان جوانرود حدود ۱۵ هزار دانش آموزان و بیش از ۱۵۰ مدرسه دارد.

شهرستان جوانرود با بیش از ۷۵ هزار نفر جمعیت در ۸۶ کیلومتری شمال غرب کرمانشاه واقع شده است.

۲ مدرسه نمونه دولتی در ثلاث باباجانی راه‌اندازی شد

مدیر آموزش و پرورش ثلاث باباجانی نیز از راه‌اندازی مدارس نمونه دولتی دخترانه و پسرانه در این شهرستان برای نخستین بار از مهر ماه سال‌جاری همزمان با شروع سال تحصیلی خبر داد.

رئوف محمدی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: مدارس نمونه دولتی در واحدهای آموزشی دخترانه حجاب با اسم فرزانگان و پسرانه شهدای ثلاث به اسم دانش دایر می‌شوند.

وی ادامه داد: مدارس نمونه دولتی ثلاث باباجانی در مقطع متوسطه اول فعالیت خواهند کرد و ظرفیت پذیرش ۱۲۰ دانش آموز این مقطع را دارند.

مدیرآموزش و پرورش ثلاث باباجانی با اشاره به اینکه این شهرستان فاقد مدرسه نمونه دولتی بود،  اظهار داشت: امسال برای نخستین بار ۲ مدرسه نمونه دولتی در این شهرستان مجوز فعالیت گرفته‌اند.

محمدی با بیان اینکه شهریه یک سال تحصیل برای هر دانش آموز در این مدارس ۶۰۰ هزار تومان است، اضافه کرد: دستورالعمل ثبت‌نام دانش‌آموزان به مدارس ارسال شده ضمن اینکه مبنای پذیرش دانش‌آموزان، وضعیت تحصیلی آنها در پایه پنجم و ششم است.

وی یادآور شد: سازماندهی دبیران با توجه به درخواست مدیر واحد آموزشی و تایید آموزش و پرورش صورت خواهد گرفت بنابراین مدیر مدرسه می‌تواند هر دبیر توانمندی که تشخیص دهد را برای تدریس در آن مدرسه پیشنهاد دهد.

مدیر آموزش و پرورش ثلاث باباجانی گفت: در مدارس نمونه دولتی، برنامه های آموزشی و فرهنگی متنوعی اجرا می‌شود که علاوه بر تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان، موجب شکوفایی استعدادها نیز خواهد شد.

شهرستان ثلاث باباجانی با حدود ۳۶ هزار نفر جمعیت دارای سه بخش مرکزی، ازگله و زمکان با ۲۰۹ روستا است که ۱۶۷ روستای آن دارای سکنه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha