۲۳ تیر ۱۴۰۰، ۱۰:۲۳
کد خبرنگار: 1540
کد خبر: 84403461
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هشدار زرد هواشناسی سمنان برای باد و رگبار تا شنبه آینده

سمنان- ایرنا- اداره کل هواشناسی استان سمنان درباره وزش باد شدید، گرد و خاک و رگبار و آثار تخریبی آن تا شنبه آینده هشدار زرد اعلام کرد.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان روز چهارشنبه به ایرنا افزود: بر اساس تحلیل آخرین تصاویر ماهواره و نقشه های پیش یابی، فعالیت امواج ناپایدار و تغییرات فشاری در سطح زمین به عنوان شرایط جوی روزهای آتی پیش‌بینی می‌شود.

ایرج مصطفوی در توصیف سامانه مورد انتظار گفت: فعالیت این سامانه از عصر سه‌شنبه در استان سمنان پدیدار می شود و نوع مخاطره آن وزش باد شدید و گرد و خاک و کاهش دید افقی، بارش پراکنده باران گاهی رگبار و رعدوبرق، تداوم تقریبی شرایط دمایی فعلی خواهد بود.

وی گفت: منطقه اثر این سامانه بارشی به صورت بارش باران گاهی رگبار و رعدوبرق در ارتفاعات و نواحی شمالی استان سمنان، به صورت وزش باد شدید و گرد و خاک در غالب نقاط استان و با شدت بیشتر در نیمه شرقی و نواحی جنوبی با جهت غالب شمالی تا شرقی، پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان بیان کرد: اثر مخاطره این سامانه با احتمال جاری شدن رواناب و سیلابی شدن مسیلها به دلیل بارشهای رگباری و شرایط فصلی، احتمال خسارات ناشی از باد شدید همراه است.

وی با اشاره به اینکه فعالیت این سامانه شنبه آینده پایان می یابد، گفت: لایروبی جویها، آبراها و مسیلها، خودداری از توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیل‌ها، پرهیز از کوهنوردی و صعود به ارتفاعات تردد و توقف نکردن در زیر درختان خشک و کهنسال و ساختمانهای در حال ساخت، پرهیز از روشن کردن آتش در مزارع و مراتع و جنگلها و یا در صورت نیاز اطمینان از خاموش شدن کامل آن، مهمترین توصیه های هواشناسی استان سمنان تا شنبه آینده است.

وی با پیش بینی کمینه و بیشینه دمای هوای شهر سمنان امروز به میزان ۲۸ و ۳۹ درجه سانتیگراد گفت: کمینه دمای هوای امروز استان در رضوان با ۱۶ و بیشینه در گرمسار با ۴۰ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان یادآور شد: شهر سمنان تا روز شنبه تا ۲۷ درجه سانتیگراد کاهش دما را تجربه می کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha