توافق آمریکا و روسیه برای همکاری در زمینه مسئله تغییرات آب‌وهوایی

تهران- ایرنا- روسیه و آمریکا اعلام کردند که به رغم یکسری اختلافات دوجانبه، در امور تغییرات آب و هوایی همکاری خواهند کرد.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، این توافق به دنبال سفر روز گذشته جان کری نماینده دولت بایدن در امور تغییرات آب و هوایی به مسکو حاصل شد.

جان کری که با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه دیدار کرد، گفت: ما سالها را در مذاکرد بر سر مسائلی همچون جنگ‌ها، تسلیحات شیمیایی و تسلیحات هسته ای سپری کرده ایم.

لاوروف نیز تصریح کرد که روسیه انتظار همکاری نزدیک با آمریکا در کنفرانس COP۲۶ ماه نوامبر در شهر گلاسکو را دارد.

وزیر خارجه روسیه تصریح کرد که مسکو ارزش زیادی برای مشکلات مربوط به تغییرات آب و هوایی در جهان قائل است و سفر سه روزه جان کری به روسیه بسیار به موقع انجام شده است.

لاوروف در ادامه عنوان کرد که این سفر جان کری گامی بسیار مهم و مثبت در راستای کاهش تنش‌ها میان آمریکا و روسیه محسوب می شود.

روسیه به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان نفت و گاز جهان طی سالهای اخیر تعهدات و بیانیه هایی را در این زمینه ارائه کرده مبنی بر اینکه مسئله تغییرات آب و هوایی را جدی می گیرد.

اما منتقدان معتقدند که مسکو هنوز با انجام اقدامات کافی برای مقابله با بحران مربوط به تغییرات آب و هوایی فاصله دارد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه طی دیدار اخیرش با جو بایدن همتای آمریکایی خود در ژنو اعلام کرد که مسکو به افزایش همکاری های بین المللی در مسئله تغییرات آب و هوایی تمایل دارد.

مسئله تغییرات آب و هوایی یکی از حوزه های محدودی است که آمریکا و اتحادیه اروپا اعلام کرده اند به رغم تنش ها با مسکو، حاضرند در مورد آن با روسیه وارد تعامل شوند.

خبرگزاری تاس نیز در این زمینه گزارش داد: جان کری  طی دیدارش با سرگئی لاوروف در مسکو گفت که آمریکا و روسیه باید در مسئله تغییرات اب و هوایی همکاری کنند.

جان کری افزود: همکاری دو کشور بسیار امری مهم و لازم در زمینه چالش های ناشی از  تغییرات آب و هوایی به شمار می رود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha