۲۲ تیر ۱۴۰۰، ۱۱:۱۱
کد خبرنگار: 2506
کد خبر: 84402327
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جام ملت‌های اروپا و کوهی از دانش؛

اندر خم یک کوچه نباشیم

۲۲ تیر ۱۴۰۰، ۱۱:۱۱
کد خبر: 84402327
رضا میرزاییان
اندر خم یک کوچه نباشیم

تهران- ایرنا- جام ملت‌های اروپا را باید ماکت کوچکتری از جام جهانی دانست که جدال داغ مدعیان قاره سبز، میلیون ها علاقه مند به فوتبال را در کره خاکی بخود معطوف می کند.

به گزارش ایرنا؛ بسیاری بر این باورند که رقابتهای اخیر یورو ۲۰۲۰ کیفیت قابلی داشت و اندیشه های کارساز مربیان در ارتقای یورو نقش اساسی را بازی کرد.

جدای از آیتم فنی، باید اذعان کرد نگاه جدی به تکنولوژی و زیرساخت ها و همچنین واکسیناسیون، به این مسابقات سیمایی دلپذیر داد و نشان داد پایبند بودن به اصول و چارچوب حرفه ای تا چه میزان می تواند در لایه های مختلف فوتبال و جوامع امروزی رخنه کند.

َشاید تنها نقطه ضعف یورو به بی اخلاقی هواداران انگلیسی مربوط شود که زخم آن پس از اتمام فینال دهان باز کرد اما انصافا، بازی‌های اخیر از هر حیث بدیع و عبرت انگیز بود.

اما از اینها گذشته، نباید از هارمونی تیم ملی ایتالیا در اجزای مدیریتی، کادر فنی و بازیکنان گذر کرد.

اضلاع این مثلث قطب نمای حرکت اتزوری ها بود که منتج به سربلندی آنها شد. در این راستا، استراتژی روبرتو مانچینی در انتخاب آسیستان ها بسیار حیاتی و کار ساز بود و به واقع جدیت کادر فنی در ارتقای آیتم های فنی و روحی و روانی تاثیر خود را گذاشت.

حضور مردان سرد و گرم چشیده ای چون جیانلوکا ویالی، آلبربکو اوانی و گابریل اوریالی در نیمکت رهبری و ایده های خلاقانه آنها، کمک شایانی به مانچینی و بدنه تیم کرد.

به باور بسیاری از بزرگمردان فوتبال دنیا، کادر فنی ایتالیا در همگرایی و ارتقای خودباوری لاجوردی پوشان نقش اساسی داشت و موجب شد این تیم سر بر آسمان اروپا بساید.

بهر رو، در مقبولیت و ماهیت فوتبال حرفه ای و در سیر تحولات آن بارها گفته و نوشته شده است اما ما هیچگاه نتوانستیم و یا نخواستیم از این فرمول نت برداری کنیم.

بی گمان اگر مقامات فدراسیون فوتبال و مدیران باشگاه های ما به تضارب افکار آن هم در قشر نخبگان و فراست دنیای حرفه ای معتقد باشند، می توانیم از مسابقات معتبری چون جام ملت‌های اروپا الگو بگیریم.

باید اقرار کرد پاشنه آشیل فوتبال ما به عدول قواعد نوین ارتباط دارد، لذا عقل سلیم حکم می کند حداقل با تجهیز ورزشگاه‌ها به سیستم پیشرفته VAR و نگاه جدی به ایجاد زمین‌های استاندارد، قدم اولیه را برداریم.

هرچند که با مشکلات زیادی مواجهیم و هنوز هم اندر خم یک کوچه ایم اما استفاده از حداقل ها، شاید بتواند نسخه شفابخشی برای فوتبال بیمارگونه ما در مقطع فعلی باشد.

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha