فرماندار پاکدشت: بنیان خانواده با توجه به عفاف و حجاب حفظ می‌شود

تهران- ایرنا- فرماندار شهرستان پاکدشت گفت: حجاب و عفاف مهمتری عامل در تحکیم بنیان خانواده، حفظ امنیت اجتماعی و حرمت‌ها در جامعه است.

مهدی یوسفی جمارانی روز یکشنبه در نشست با خبرنگاران که با محوریت هفته عفاف و حجاب برگزار شد  اظهار داشت: امروز مسأله‌ حجاب مبارزه سیاسی و فرهنگی برابر هنجارشکنی و تهاجم فرهنگی غرب، مانع بسیار بزرگی در برابر جنگ نرم دشمنان و سد بزرگی در برابر اهداف سودجویانه فرهنگی و اقتصادی استکبار جهانی است.

وی رعایت حجاب و عفاف را از مؤلفه‌های مهم جامعه اسلامی برشمرد و افزود: نظام جمهوری اسلامی در کنار دستاوردهای جمهوریت با تلاش برای ایجاد یک جامعه ایرانی و اخلاقی برای پیشگیری از بحران‌ها و آسیب‌های اجتماعیۀ به مساله عفاف و حجاب که دو مقوله با ارزش در جوامع اسلامی و بشری محسوب می‌شود پرداخته چرا که  این امر برای حفظ حریم امنیت و ارتقای سطح فرهنگ جامعه ضروری است.

یوسفی جمارانی با اشاره به این‌که ریشه تمامی مسائل اخلاقی فردی و اجتماعی از خانواده شروع می‌شود اظهار داشت: اگر در خانواده ارتباط مناسبی بین والدین و فرزندان برقرار باشد و مسائل اخلاقی و فرهنگی رعایت شود، فرزندان نیز با همین تفکر رشد کرده و بسیاری از مسائل  و مشکلات اجتماعی و اخلاقی رفع خواهد شد.

فرماندار پاکدشت فضای مجازی بدون کنترل را تهدیدی برای عفاف جامعه دانست و افزود: امروز گسترش فضای مجازی و شبکه های اجتماعی گسترش قابل توجهی در جامعه به ویژه نسل جوان دارد از این رو خانواده ها می‌باید با مدیریت صحیح مراقب رفتار فرزندان خود در این فضا بوده و اقدامات مقابله ای و مصونیت سازی متناسب با فن آوری جدید ایجاد کنند.

وی ادامه داد: تبعیت و الگوگیری از مبانی اسلام و بسترسازی مناسب فرهنگی در راستای تحقق جامعه ایمانی و اخلاقی مورد نظر اسلام بویژه در زمینه عفاف و حجاب به تاسی از ظهور و بروز معنوی و معرفتی می‌تواند الگویی برای دیگر کشورهای جهان اسلام باشد.

یوسفی جمارانی با اشاره به این‌که عفاف و حجاب از شاخص‌های مهم فرهنگی و اجتماعی جامعه اسلامی است، افزود: حجاب به عنوان پوشش بیرونی و عفاف به معنای پوشش درونی از عوامل مهم سلامت جامعه و اجتماع است که در کاهش و مهار آسیب‌های اجتماعی بسیار موثر می باشد.

جنگ نرم دشمن برای از بین بردن عفاف و حجاب جامعه اسلامی است

امام جمعه شهرستان پاکدشت نیز در این جلسه پوشش هر شخص نشانگر فرهنگ و هویت آن فرد اعلام کرد و افزود: امروز تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمن بر محور زدودن حجاب و عفاف در جامعه اسلامی و ترویج سیاست‌های شوم دنیای استکبار استوار شده است.

حجت‌الاسلام حسن لزومی با اشاره به فلسفه و جایگاه عفاف و حجاب در دین اسلام، اظهارداشت: مساله مهم حجاب از ضروریات اسلام است و ترک آن مردود بوده و انکار این مهم کفر به مبانی دینی است.

وی با اشاره به اینکه حجاب از شاخصه های مهم نظام و جامعه اسلامی محسوب می شود افزود: جبهه استکبار و غربی ها از حجاب به عنوان یک ابزار سیاسی استفاده و سعی دارند از طریق رسانه‌های خود حجاب را به عنوان یک محدودیت در جامعه تبلیغ و با بیان اینکه که حجاب یک محدودیت در جامعه اسلامی است،  قصد دارند مردم را از پیروی از احکام اسلامی و قرآنی ناامید و سرخورده کنند.

امام جمعه پاکدشت گفت: تمسک به اصول و ارزش‌های اسلامی به ویژه حجاب باعث ایجاد امنیت روانی در فرد و اجتماع شده و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب؛ بستر مقابله با جرائم، ناهنجاری‌ها و آسیب های اجتماعی راه فراهم می‌کند.

وی اظهار داشت: حجاب و عفاف و پوشش مناسب در حقیقت در حکم حفظ حرمت و شخصیت بانوان در جامعه بوده و بی توجهی به آن سبب نابودی شخصیت بانوان می شود که باید در جامعه ای که با نام اسلام و مبانی شریعت استوار شده، این مهم با جدیت و حساسیت کامل رعایت شود.

لزومی تاکید کرد: اگر عفاف و حجاب از جامعه‌ای رخت برکند اتفاقات خوبی در انتظار آن جامعه نیست، آمار تکان‌دهنده‌ فرزندان نامشروع و جرائم مختلف در برخی کشورهای غربی بیانگر بی توجهی آنان به عفت است.

وی اضافه کرد: بعضی تصور می کنند حجاب مختص بانوان است در حالی که هم مردان و هم زنان جامعه نسبت به این مساله وظیفه دارند، اگر حجاب را معنایی خاص و در مورد پوشش انسان بدانیم عفاف دیگر این گونه نیست؛ شامل تمام موارد رفتاری و کرداری انسان در زندگی می شود.

۲۱ تیر ماه سالروز قیام خونین مردم مشهد علیه کشف حجاب به عنوان روز ملی عفاف و حجاب نامگذاری شده است.

۸۶ سال پیش در روز ۲۱ تیر ماه ۱۳۱۴ دژخیمان رضاخان ، مردمی را که در اعتراض به کشف حجاب در مسجد گوهرشاد مشهد تجمع کرده بودند را به رگبار بسته و به خاک و خون کشیدند.

آمار شهدای قیام مسجد گوهرشاد را تا سه هزار نفر هم اعلام کرده اند.

پاکدشت با ۳۵۰هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.


 

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha