۲۰ تیر ۱۴۰۰، ۱۵:۱۴
کد خبرنگار: 3134
کد خبر: 84400312
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رئیس شورای شهر: مسئولان به پیشبرد طرح‌های شهرداری سمنان کمک کنند

سمان- ایرنا- رئیس شورای اسلامی شهر سمنان گفت: مسئولان شهرستانی و استانی سمنان با همدلی و صداقت موضع خود را در مقابل طرح‌های شهرداری مشخص کرده و به پیشبرد این طرح‌ها کمک کنند.

به گزارش ایرنا، سید مسعود سیادتی روز یکشنبه در نشست شورای اسلامی شهر سمنان گفت: انسان‌محور شدن شهرها در تمام دنیا به عنوان طرحی علمی مطرح است و نمی‌توان با اتکا به مخالفت‌های تعدادی محدود از مردم از اجرای آن کناره گرفت.

وی با اشاره به موثر بودن حضور بخش خصوصی گفت: جابه‌جایی بار در خیابان امام خمینی (ره) را می‌توان با تهیه گاری یا خودرو توسط بخش خصوصی ساماندهی کرد و باعث ایجاد شغل و درآمد برای تعدادی از افراد نیز شد.

سیادنی افزود: پارکینگ به اندازه کافی اطراف خیابان امام خمینی (ره) وجود دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر سمنان گفت: پایان این طرح منجر به زیست شبانه در این خیابان و رونق کسب و کار بازاریان می‌شود و در نهایت آنان بیشترین سود را از اجرای  طرح ساخت پیاده راه می‌برند.

شهر سمنان دارای خیابانی تاریخی به نام «امام خمینی (ره)» در بافت تاریخی خود است که شامل بازار و مسجدهای تاریخی می‌شود که با اهمیت‌ترین بافت تاریخی شهر با پیشینه ای یک هزار ساله با ارزش‌های معماری و معنوی  است.

شهرداری و شورای شهر سمنان در یکی از اصلی‌ترین طرح‌های خود، تصمیم بر پیاده راه شدن این خیابان گرفتند اما در ابتدا اجرای این طرح، با انتقادات و مقاومت‌هایی از سوی بازاریان سمنان مواجه شد و آن را به تعویق انداخت؛ درنهایت ابتدای فروردین ماه امسال عملیات بهسازی و سنگفرش این خیابان آغاز شد و به تازگی به بهره‌برداری رسید.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha