آتش سوزی کوه نارک گچساران همچنان ادامه دارد

گچساران - ایرنا- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: آتش سوزی در ارتفاعات کوه نارک با وجود تلاش امدادگران بعد از ۳۴ ساعت همچنان ادامه دارد.

غلام حسین حکمتیان روز  شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: آتش سوزی در ارتفاعات کوه نارک که پنجشنبه گذشته آغاز شده بود با وجود تلاش امدادگران  به دلیل سخت گذر بودن همچنان ادامه دارد.

وی بیان کرد: هم اکنون بیش از ۸۰ نفر از نیروهای امدادی منابع طبیعی، اداری و طبیعت دوست  شهرستان های گچساران، یاسوج، دهدشت، چرام ، باشت در حال مهار آتش سوزی در این مناطق هستند اما به دلیل وزش باد شدید  و سخت گذر بودن عملیات مهار به سختی در حال انجام است.

حکمتیان گفت: چهار اکیپ از شهرستانهای مختلف استان برای مهار آتش سوزی جنگل ها و مراتع ارتفاعات کوه نارک به گچساران اعزام شدند.

وی ابراز کرد: این آتش سوزی در مقطعی کنترل شده بود که به دلیل ارتفاع بالا، شیب تند، سخت گذر بودن  و وزش باد دوباره شعله ور شده و همچنان ادامه دارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲ اکیپ ۲۰ نفره از بویراحمد و دنا صبح امروز به شهرستان گچساران برای مهار آتش کوه نارک به این منطقه اعزام شدند.

 حکمتیان اظهار داشت: برای مهار این آتش سوزی تاکنون هفت سورتی پرواز از طریق بالگرد انجام و نیروهایی امدادی و مردمی به ارتفاعات اعزام شدند. 

وی  ابراز کرد:  آب، غذا و تجهیزات پشتیبانی برای نیروهایی که از روز پنجشنبه گذشته تاکنون در حال مهار آتش هستند، به ارتفاعات ارسال شده است.

حکمتیان ادامه داد: امیدواریم به زودی با تلاش همه نیروهای حاضر در بحران، شاهد کنترل و مهار آتش در ارتفاعات کوه نارک گچساران باشیم.

وی با بیان اینکه دلیل این آتش سوزی خطای انسانی است گفت: وسعت آتش سوزی ارتفاعات گچساران پس از بررسی های کارشناسی اعلام می شود.

پیش از این هفت  فقره آتش سوزی امسال در مناطق کوه خامی، دیل، کوه مشرف به تلخاب شرین، تپه های مشرف به کوی کارکنان و نارک در شهرستان گچساران رخ داد.

۶۰۶ هکتار از جنگل ها و مراتع مناطق مختلف گچساران در آتش سوزی های پارسال دچار آسیب جدی شده است.

این میزان جنگل و  مراتع در۲۹ فقره آتش سوزی طعمه حریق شد.

بیش از ۳۰۰ هزار هکتار مرتع و ۱۱۵ هزار هکتار جنگل در گچساران وجود دارد.

گونه‌های جنگلی بادام، بلوط و بنه بیشترین وسعت جنگل‌های این شهرستان را به خود اختصاص داده‌اند.

۹۰ درصد از اراضی شهرستان گچساران را عرصه‌های ملی تشکیل می‌دهد که از این میزان ۷۰ درصد مرتع و جنگل است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha