تجلیل نماینده یونسکو در ایران از تلاش های علمی استاد دانشگاه تبریز

تبریز- ایرنا- نماینده یونسکو در ایران به همراه شهردار و اعضای شورای شهر تبریز با حضور در منزل دکتر احمد صبور اردوبادی، از تلاش‌های وی در جهت ترویج علوم مختلف به ویژه تعلیم و تربیت تجلیل کردند.

به گزارش جمعه ایرنا، ایرج شهین باهر، شهردار تبریز در این دیدار با اشاره به تلاش‌ها و مجاهدت‌های دکتر احمد صبور اردوبادی، گفت: ایشان یکی از سرمایه‌های معنوی شهر تبریز است که حق بزرگی بر گردن تمامی علاقمندان به ویژه حوزه مباحث اخلاقی و تربیتی دارند. 

وی افزود: توسعه یک شهر تنها با ساختمان‌ها و اماکن شکل نمی‌گیرد بلکه تکریم سرمایه‌های معنوی، زیر ساخت‌های توسعه هر شهر را تشکیل می‌دهد.  

وی ادامه داد: استاد اردوبادی سرمایه‌ای تکرار نشدنی برای تبریز است و امیدواریم بتوانیم با حمایت از آثار در دست چاپ ایشان، ذره‌ای از زحمات وی را جبران کنیم.

احمد صبور اردوبادی، استاد دانشگاه، نویسنده و محقّق در سال ۱۳۰۲ شمسی در تبریز متولده شده و تحصیلات مقدماتی تا پایان دوره‌ی دبیرستان را در زادگاهش گذراند.

وی در ۱۳۲۴ شمسی وارد دانشگاه تهران شد و در ۱۳۳۰ شمسی، دکترای داروسازی و سپس در رشته‌ی سم‌شناسی تخصص گرفت و عضو هیات علمی دانشگاه تبریز شد و به درجه استادی نائل آمد.

دکتر صبوری اردوبادی علاوه بر رشته تخصصی، دامنه‌ی مطالعات و تحقیقات خود را در حوزه‌های علوم طبیعی و علوم انسانی، به ‌ویژه تحقیق در فرهنگ اسلامی، توسعه داد.

وی در ۱۳۴۶ شمسی، انجمن علمی ـ مذهبی دانشگاه تبریز را با همکاری جمعی از دانشجویان و اساتید تاسیس کرد. این انجمن با برگزاری سخنرانی و انتشار کتاب در معرفی فرهنگ اسلام، به فعالیت‌های فرهنگی و اسلامی در محیط دانشگاه پرداخت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha