۱۸ تیر ۱۴۰۰، ۱۵:۵۶
کد خبرنگار: 2051
کد خبر: 84398155
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۰۰ مورد ابتلا به کرونا نوع دلتا در استان مرکزی شناسایی شد

اراک - ایرنا - سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: ۳۰۰ مورد ابتلا جدید به ویروس کرونا نوع دلتا ( جهش یافته هندی) ۲ هفته اخیر در نقاط مختلف این استان شناسایی شد.

«یاسر قربانی» عصر جمعه در گفت و گو با ایرنا، افزود: در این مدت بر اساس نتایج آزمایشگاهی بیش از ۴۵ درصد نمونه‌های‌ مثبت ویروس کرونا در استان مرکزی از نوع دلتا بوده است.
وی ادامه داد: شناسایی این تعداد مبتلای کووید ۱۹ از نوع دلتا در استان، نشان از گردش و سرعت سرایت پذیری بالای این سویه بیماری است و نیاز است مردم با رعایت دستورالعمل های بهداشتی نسبت به سلامت خود و شهروندان حساسیت بالا داشته باشند.
️سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اراک با بیان اینکه کرونای دلتا به طور ذاتی توانایی سرایت‌پذیری بیشتری نسبت به سایر سویه‌های قبلی کرونا دارد، بیان کرد: طبق گفته متخصصان هر فردی که دچار ویروس دلتا حداقل در مواجهه اولیه می تواند بین ۸ تا ۱۲ نفر را درگیر کند.
قربانی اظهار داشت: با توجه به افزایش موارد بستری در استان و  ظرفیت محدود خدمات بیمارستان ها و مراکز درمانی استان رو به تکمیل شدن است، باید نسبت به رعایت نکات بهداشتی دقت زیادی صورت بگیرد.
️وی اضافه کرد: بر اساس آخرین رنگ‌بندی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سه شهرستان خمین، محلات و دلیجان در لیست مناطق قرمز و شهرستان‌های اراک، ساوه ، زرندیه، شازند، فراهان و خنداب در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های کمیجان و آشتیان نیز در وضعیت زرد قرار دارند.
استان مرکزی ۱۲ شهرستان و یک میلیون و ۴۴۰ هزار نفر جمعیت دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha