۱۴ دستگاه استخراج رمزارز در پاکدشت کشف شد

۱۸ تیر ۱۴۰۰، ۱۲:۵۳
کد خبر: 84397974
۱۴ دستگاه استخراج رمزارز در پاکدشت کشف شد

تهران- ایرنا- مدیر منطقه برق شهرستان پاکدشت گفت: عوامل بازرسی برق پاکدشت ۱۴ دستگاه ماینر و مبدل تولید ارز دیجیتال را در ۲ منطقه از شهرستان با ارزش بیش از ۲۷ میلیارد ریال کشف کردند.

حمیدرضا نادری روز جمعه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بازرسان شرکت توزیع نیروی برق شهرستان پاکدشت طی گزارشات مردمی و گشت‌های اطلاعاتی، موفق به کشف ۲ کارگاه شدند که به صورت غیرمجاز اقدام به استخراج رمز ارز می‌کردند.

وی با بیان اینکه گرمای هوا و افزایش مصرف، ۲ عامل اصلی خاموشی های اخیر است، افزود: تولید و مصرف برق باید با یکدیگر هماهنگ باشد و اگر میزان مصرف از تولید بالاتر برود شاهد خاموشی‌ها خواهیم بود.

نادری با اشاره به این‌که جمع آوری مراکز غیرمجاز استخراج رمزارز در راستای کاهش مصرف برق صورت می‌گیرد افزود: هر دستگاه بیت‌کوین معادل ۲۵ خانه مسکونی برق مصرف می‌کند که با توجه به مصرف بالای برق ماینرهای استخراج ارز دیجیتال و با توجه به نزدیک شدن به پیک مصرف، کشف مزارع رمزارز در اولویت کار بازرسان منطقه است.

نادری اضافه کرد: گاهی اوقات برنامه‌ریزی خاموشی‌ها که از روز قبل اطلاع رسانی شده است با تغییراتی روبرو می‌شود که این مسئله نیز به دلیل افزایش یا کاهش مصرف مردم اتفاق می افتد و فرصت اطلاع رسانی آنها وجود ندارد.

وی یادآور شد: فعالیت‌های نظارتی و بازرسی‌های مداوم به ‌منظور شناسایی مزارع غیرمجاز استخراج رمز ارزها در سطح شهرستان با نظارت، همکاری مردم و دستگاه‌های انتظامی و قضایی ادامه خواهد داشت تا با متخلفان برابر قانون برخورد شود.

مدیر منطقه برق پاکدشت از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف و موارد مشکوک در زمینه سوء استفاده از شبکه های برق، مراتب را با شماره تلفن ۰۲۱۳۶۰۲۵۳۰۲ به این شرکت اطلاع دهند تا موضوع پیگیری و اقدام های لازم جهت برخورد قانونی صورت گیرد.

پاکدشت با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha