مرکز سی‌تی‌اسکن بیمارستان برکت شهید ستاری قرچک افتتاح شد

تهران- ایرنا- مرکز سی‌تی‌اسکن بیمارستان برکت شهید ستاری قرچک با حضور دکتر زالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، امروز (پنجشنبه) افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

فرماندار شهرستان قرچک در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: این مرکز با هدف خدمت‌رسانی به مردم و کاهش تردد آنان به شهرهای اطراف راه‌اندازی و افتتاح شده است.

بهمن خطیبی افزود: ساختمان این مرکز با اعتباری افزون بر ۲۰ میلیارد ریال احداث و برای خرید و تجهیز دستگاه سی‌تی‌اسکن ۱۶ اسلایس بیش از ۵۰۰ هزار یورو هزینه شده است.

وی اظهار داشت: شهرستان ۳۰۰ هزار نفری قرچک فاقد مرکز تصوربرداری است و راه‌اندازی این مرکز بسیاری از مشکلات مردم در تردد به شهرهای اطراف را برطرف می‌کند.

وی اضافه کرد: با افتتاح این مرکز، برای ۱۰ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد شد و روزانه ۱۰۰ نفر می‌توانند از خدمات آن برخوردار شوند.

فرماندار قرچک گفت: احداث بیمارستان دولتی در این شهرستان، یکی از مهمترین مطالبات مردم برای تامین امکانات بهداشتی و درمانی مورد نیاز بود که عملیات ساخت آن با عنایت ویژه دولت یازدهم و دوازدهم اجرای و به بهره‌برداری رسید.

وی اظهار کرد: این بیمارستان از چهار بخش داخلی، جراحی، زنان و زایمان و کودکان و نوزادان برخوردار است و بخش های ویژه مراقبتی آن از ۱۱ تخت سی‌سی‌یو و آی‌سی‌یو و پنج تخت دیالیز برخوردار است. 

خطیبی افزود: بیمارستان قرچک از چهار اتاق عمل اصلی و یک اتاق عمل سرپایی در اورژانس برخوردار است. 

وی اظهار کرد: با توجه به جمعیت بالای شهرستان های جنوب شرق استان تهران، مکانی برای فرود بالگردهای امدادی نیز در محوطه این بیمارستان در نظر گرفته شده است. 

وی اضافه کرد: اهتمام دولت تدبیر و امید به رفع مشکلات بهداشت و درمان باعث شد تا پروژه ای که سال ها معطل باقی مانده بود ظرف ۲ سال تکمیل و مورد بهره برداری قرار گیرد و مردم هم اکنون از خدمات آن به ویژه در ایام شیوع ویروس کرونا برخوردار شوند.

شهرستان قرچک در ۳۰ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
 

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha