خلاء ماشین‌آلات فوق سنگین کشور در حوزه معدن رفع شد

کرمان - ایرنا - مدیرعامل شرکت کاراوران صنعت خاورمیانه از زیرمجموعه های هولدینگ توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه(میدکو) گفت: دسترسی کم به ماشین‌آلات فوق سنگین خلاء کشور برای آینده بود که آن را رفع کردیم.

به گزارش ایرنا سیدعبدالرضا موسوی روز پنجشنبه در مراسم افتتاح طرح‌های کلان ملی وزارت صنعت، معدن و تجارت(صمت) در کرمان که به صورت ویدئو کنفرانسی با حضور رئیس جمهوری انجام شد افزود: از ۲۰ سال گذشته تاکنون ماشین آلات فوق سنگین وارد کشور نشده و اکنون مونتاژ، واردات و تعمیرات آنها به عهده همکاران ما است.

وی با بیان اینکه بسیاری از قطعات داخلی سازی و در داخل کشور ساخته می شود تصریح کرد: تجهیز ناوگان فوق سنگین ماشین آلات در تولید کنستانتره و گندله چرخه تولید فولاد تاثیرگذار است.

مدیرعامل شرکت کاراوران صنعت خاورمیانه با اشاره به اینکه این پروژه در ۲ فاز اجرایی شد که میدکو را به یکی از شرکت های معدنی دارای ناوگان بروز معدنکاری کشور تبدیل کرده است گفت: در فاز نخست با ۲۰۰ میلیون یورو فاز وارد مونتاژ شدیم و در این خصوص ۶۳ دستگاه دام تراک، گلیدر، لودر و بیل مکانیکی در چرخه تولید فولاد معادن جلال آباد و گل گهر مورد استفاده قرار گرفت.

وی تصریح کرد: با اجرای این پروژه برای ۷۰۰ نفر از جوانان بومی این منطقه اشتغالزایی شد و ظرفیت معدنکاری به ۶۰ میلیون تن در سال افزایش یافت.

موسوی عنوان کرد: در فاز بعدی ۱۲۰ میلیون دلار سرمایه گذاری شد و ظرفیت معدن کاری را از ۶۰ به ۱۰۰ میلیون یورو در سال افزایش دادیم که در رتبه برتر کشور قرار گرفتیم؛ در این زمینه بخشی دیگر از ماشین آلات کشور وارد شده و مابقی در گمرک شهید رجایی قرار دارد که بزودی ترخیص می‌شوند و اشتغال را  از ۷۰۰ نفر به یکهزار و ۱۰۰ نفر افزایش می‌یابد.

وی یادآور شد: اجرای این پروژه موجب رونق منطقه و اشتغال جوانان و تامین خوراک معادن و تکمیل زنجیره ارزش افزوده فولاد کشور می‌شود و با نگهداری، تعمیرات و سرویس ماشین آلات اقدام به احداث ۲ مجتمع بزرگ کردیم که در نوع خود قابلیت فوق العاده ای برای کشور دارد و در این خصوص تصفیه فاضلاب و تامین سوخت را برعهده داریم.

موسوی از همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت، گمرک، بانک مرکزی، استاندار و مدیران استانی و شهرستانی قدردانی کرد.

براساس گزارش ها از آنجاکه حجم عملیات معدنکاری در مجموعه میدکو بالغ بر ۱۵۰ میلیون تن در سال برآورد می‌شود، شرکت کاراوران صنعت خاورمیانه در سال ۱۳۸۹ به منظور انجام عملیات معدنکاری و استخراج مواد معدنی موردنیاز کارخانه‌های فرآوری میدکو تاسیس شد، این شرکت با هدف ارائه خدمات با کیفیت به‌عنوان یکی از مجموعه های مطرح کشور، گام‌های بلندی در رابطه با تجهیز و بهره‌برداری از معادن برداشته است.

پروژه خرید ماشین‌آلات معدنی میدکو در سال ۱۳۹۵ آغاز شد و مونتاژ این ماشین آلات توسط متخصصان داخلی و خارجی از دی ماه ۱۳۹۷ در دستور کار قرار گرفت، پس از انجام این پروژه در ۲ فاز اجرایی، میدکو امروز به یکی بزرگترین شرکت های معدنی دارای ناوگان بروز معدنکاری کشور تبدیل شده است.

ناوگان ماشین‌آلات معدنی میدکو در شرکت کاراوران در حال حاضر متشکل از ۱۸۱ دستگاه انواع مختلف است و این تعداد شامل ۱۲۵ دستگاه دامپ تراک، ۱۸ دستگاه شاول و ۳۸ دستگاه انواع مختلف بلدوزر، گریدر، بیل مکانیکی، لودر و سایر می‌باشد که با سرمایه هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در استان کرمان به بهره برداری می‌رسد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha