۲۱ هزار میلیارد ریال در بخش صنعت آذربایجان‌غربی سرمایه‌گذاری شد

ارومیه- ایرنا- رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: برای راه‌اندازی واحدهای تولیدی وتوسعه بخش صنعت این استان از ابتدای سال جاری ۲۱ هزار و ۶۲ میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شد.

غلامرضا بابایی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: این میزان سرمایه‌گذاری برای راه‌اندازی۳۳۴ واحد تولیدی و صنعتی انجام شده است.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود با وارد شدن این واحدهای تولیدی صنعتی به مدار تولید برای ۶ هزار و ۲۳۶ نفر اشتغال مستقیم ایجاد شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: همچنین طی ۲ ماهه نخست امسال ۲۸ فقره پروانه بهره‌برداری ایجادی و توسعه برای واحدهای صنعتی در استان صادر شده است.

بابایی اظهار داشت: برای راه‌اندازی و بهره‌برداری از این واحدها نیز بیش از یک هزار و ۲۷۹ میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده است.

وی تاکید کرد: با وارد شدن این واحدهای صنعتی تولیدی زمینه اشتغال مستقیم برای ۲۴۱ نفر مهیا شده است.

به گزارش ایرنا، در حال حاضر ۲ هزار و ۴۱ واحد صنعتی با حجم سرمایه گذاری ۷۴ هزار و ۲۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی مستقیم و پایدار برای ۵۸ هزار و ۲۶۵ نفر در آرذبایجان‌غربی مشغول به فعالیت می‌باشند.

۳۰۹ طرح صنعتی نیز با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصدی با حجم سرمایه گذاری بیش از ۲۳ هزار و ۷۶۶ میلیارد ریال در دست اجرا می باشد که با راه اندازی این واحدها زمینه اشتغال برای ۸ هزار و ۳۳۸ نفر فراهم خواهد شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha